Op woensdag 12 november zijn de nieuwe Tweede Kamerleden officieel geïnstalleerd in Den Haag. Voor de tuinbouwsector een mooi moment om ze te feliciteren met hun nieuwe functie en een kamerplant aan te bieden.
De kersverse Kamerleden ontvingen ook het manifest dat is opgesteld door dertien organisaties uit de sector: Plantum, Royal FloraHolland, CropLife NL, KAVB, NAV, AVAG, VBW, Royal Anthos, BO Akkerbouw, LTO Nederland, NFO, Artemis, AVN en Glastuinbouw Nederland, waarmee extra aandacht wordt gevraagd voor de luchtzuiverende werking van kamerplanten, die kunnen bijdragen aan een betere concentratie en het verminderen van stress. Daarnaast benadrukten de organisaties de belangrijke bijdrage van het tuinbouwcluster aan een gezonde en gelukkige samenleving.