Samen groen bezig

Biodiversiteit_blog_Samen_groen_bezig

Samen groen bezig

‘Intratuin is bezig om in alle winkels de Samen Groen Bezig route uit te rollen. Voor de opening van IT in Hulst in maart zijn een aantal borden opgehangen met informatie over duurzaam tuinieren maar al snel werd duidelijk dat meer uitingen nodig waren omdat er heel veel relevante onder­werpen zijn.

Een voorbeeld is de tweede kans plant. Dit zijn planten die overblijven en om verspilling tegen te gaan een tweede kans verdienen. Gezocht: Huis om in op te bloeien. Met wat liefde en zorg komen ze helemaal tot leven. Maar ook bij de klimplanten is een aanknopingspunt. Van klimplanten naar groen zuurstof­fabriekjes: Ontdek hier (o.a. via een QR-code) hoe je verschillende klimplanten kunt mixen voor een biodiverse tuin en welke toepassingen mogelijk zijn voor het gebruik van klimplanten.

‘Onze duurzame verhalen willen wij graag vertellen en omdat we zo veel te vertellen hebben zijn we op zoek gegaan naar een passend en sterk communicatie concept’, vertelt Lobke Samallo van Intratuin Nederland. ‘Dit is Samen Groen Bezig geworden.’

Het doel is om kennis te delen, te inspireren en oplossingen te bieden. ‘We laten zien hoe wij onze verantwoordelijkheid nemen in het verduurzamen van de wereld van morgen. En hoe de consument hier onderdeel van kan worden. Het concept laten we door de hele winkel terugkomen. Dat kan zijn op de plantentafel, als koof signing, POS aan een kop of zijkant van een stelling, digitaal scherm of groot doek op het buitenterrein of in de entree of uitgang. Op dit moment koppelen we nog geen producten aan deze communicatielaag, wellicht wordt dat stap 2.’

‘Op elke afdeling en voor bepaalde productgroepen is signing ontwikkeld om de aandacht te trekken en de consument te betrekken bij het duurzaamheidsthema. Terwijl de klant de winkelroute aflegt, zal zij voortdurend geïnspireerd worden door verschillende duurzame onderwerpen. Het zijn (grote) statements die naadloos aansluiten bij de gepresenteerde productgroep, met als doel bewustwording te bevorderen rondom het betreffende onderwerp.  De content wordt overigens getoetst door Milieu Centraal.’

Deel dit bericht

Meer berichten

IPM Essen heeft een nieuw forum gepland in het jonge planten­gebied in hal 2: van 28 tot en met 31 januari 2025 kunnen veredelaars en kwekers van jonge planten op Messe Essen informatie uitwisselen over de toekomstige thema’s van deze belangrijke interface in de tuinbouw. ​​‘Op IPM Essen willen we een ontmoetingsplaats bieden in het centrum van het jonge plantengebied waar actuele onderwerpen en oplossingen kunnen worden besproken met experts en producenten, evenals kennis en knowhow kunnen worden doorgegeven’, legt IPM-projectmanager Andrea Hölker uit.

Vanaf heden is er per kwartaal een specifiek prijsindexcijfer voor de groenbranche beschikbaar op de website van CBS. Dit prijsindexcijfer ‘landschapsverzorging’ biedt groenondernemers de mogelijkheid om een betrouwbare en sectorspecifieke referentie te gebruiken voor hun prijsindexering. Hiermee wordt een belangrijke stap gezet in het verbeteren van de transparantie en eenduidigheid binnen de sector.

Pets Place opent deze zomer een flagshipstore (2.100 m²) in The Wall, het rode winkelcentrum langs de A2 ter hoogte van Utrecht. Het nieuwe filiaal komt in het voormalige pand van BCC.

‘Intratuin is bezig om in alle winkels de Samen Groen Bezig route uit te rollen. Voor de opening van IT in Hulst in maart zijn een aantal borden opgehangen met informatie over duurzaam tuinieren maar al snel werd duidelijk dat meer uitingen nodig waren omdat er heel veel relevante onder­werpen zijn.

Van 3 tot 11 augustus was het Singapore Garden Festival 2024. Een groots event met diverse competities op het gebied van tuinontwerp en bloemsierkunst.

Nadat het herfstblad gevallen is komt er letterlijk een eind aan een kleurrijk seizoen: tuin, balkon en of terras zien grauw en grijs. Met groenblijvers geef je de tuin een permanent groene uitstraling, ook in herfst en winter. Evergreens kun je uiteraard ook in potten planten.

Magical Hydrangea, bekend om haar sterke en van kleur veranderende hortensia’s voor zowel tuin als kamer, heeft bij de ontwikkeling van nieuwe merchandise lijn een unieke print ontworpen. Met de zogenaamde cyanotype techniek; een uniek fotografisch proces en toegepast met echte Magical blad- en bloemonderdelen. De primeur van de nieuwe Magical merchandise lijn wordt tijdens de najaarsbeurs van Plantarium|Groen Direkt in Boskoop gepresenteerd – stand nr. J1.126.

Laatste editie