Refresh & Re-think

EFSA Spoga Gafa 2023

Refresh & Re-think

Op dit moment worden de laatste voorbereidingen afgerond voor de realisatie van Efsa Concept Store Refresh op in hal 10.1 van vakbeurs spoga+gafa in Keulen (18-20 juni).

De Efsa Concept Store heeft als motto Refresh & Re-think, want de wereld verandert snel. De klant van nu wil verrast worden en iets bijzonders beleven of kopen. Storytelling is niet meer weg te denken: Het draait allemaal om het verhaal dat we (willen) vertellen.

Frank van der Heide van Efsa; ‘We willen in de eerste plaats een ontmoetingsplek creëren in een ongedwongen sfeer voor mensen die actief zijn in onze branche. Daarbij willen we stimuleren dat retailers en leveranciers met elkaar een gesprek te voeren over de markt, over nieuwe ideeën en concepten en nieuwe businessmodellen.’

‘Tevens beschikt ieder Efsa-lid in de concept store over een etalage in de vorm van een container, waarin zij hun innovaties en producten laten zien.’

‘Zo stimuleren we zowel de verbondenheid van de Efsa-leden onderling als met de markt en nodigen we beide partijen uit om in gesprek te gaan over morgen: Re-think. Daarnaast presenteren we in de lounge de Efsa Trends voorjaar 2024 – ook dit is weer een ontmoetingsplek.’ De Concept Store is gerealiseerd in samenwerking met LookINsight.

Deel dit bericht

Meer berichten

Online bloemenverzender Topbloemen.nl stopt het netwerk van lokale bloemisten voor de distributie van online bestelde boeketten. De vaste samenwerking met 83 lokale bloemisten in Nederland wordt ontbonden, officieel per 1 juli 2025. Een brief met die mededeling is volgens de NOS bij de aangesloten bloemisten bezorgd.

De deelnemende bedrijven pakten flink uit met gastvrije ontvangsten en mooie productpresentaties van onder andere intrigerende nieuwigheden op het gebied van pot- en perkplanten, volle parkeerplaatsen en dientengevolge stijgende bezoekerscijfers: het vier dagen durende event FlowerTrials 2024, 11-14 juni, was wederom succesvol.

Maar liefst 86% van de Nederlanders heeft op dit moment een huisdier of heeft er in het verleden een gehad blijkt uit het jaarlijkse huisdierenonderzoek van NVG en Dibevo. Van katten tot aan vijvervissen is gezelligheid de belangrijkste motivatie om een huisdier te nemen, gevolgd door ‘onvoorwaardelijke vriendschap’. Ook vormen huisdieren een integraal onderdeel van het gezinsleven – waardoor ze zelfs de vakantieplannen beïnvloeden.  Het huisdierbezit in Nederland is het afgelopen jaar ongeveer gelijk gebleven: in bijna de helft van alle huishoudens lopen, vliegen of zwemmen één of meer dieren. Ook ‘interessante of mooie dieren’ en ‘fijn om voor een dier te zorgen’ worden aangevoerd als redenen om een huisdier te nemen. Bij honden staat ‘meer bewegen en actief bezigzijn’ hoog genoteerd (55%). 

Floramedia bestaat 100 jaar. Dit feestelijke feit werd nog eens kracht bijgezet door de verlening van het predicaat ‘Koninklijk’ door Koning Willem-Alexander. Zonder meer een erkenning van Floramedia’s uitzonderlijke bijdrage aan de sector gedurende een eeuw. De officiële uitreiking vond plaats op 5 juni door burgemeester Jan Hamming.

Vanaf 1 maart 2024 is Intratuin Etten-Leur up & running. Eigenaar Freek Schalk van voorheen Life & Garden Etten-Leur, is enthousiast: ‘Het voelt alsof we een stoptrein zijn geweest die ineens bij een intercity moet aanhaken.’

GRS Retail en inkooporganisatie Prickels slaan de handen ineen om tuincentra in Nederland en België nog beter te bedienen. De gedeelde visie om tuincentra-eigenaren in hun vrije ondernemerschap te ondersteunen, gecombineerd met het streven om maximale waarde te bieden tegen minimale kosten, maakt de samenwerking een logische stap. Op 1 juli 2024 zal GRS Retail […]

Laatste editie