Overname Vlot door Dugros

Ontwerp zonder titel - 1

Overname Vlot door Dugros

Vanaf 1 januari is Vlot bv overgenomen door Dugros bv uit Oud Beijerland. Vlot is al jarenlang bekend van de ‘Oud Hollandsche Ambachtscrème’. Daarnaast leveren zij een breed pakket in concepten van impulsartikelen, in de breedste zin van het woord. Met een team van negen mensen timmeren ze flink aan de weg waarbij ze de tuincentra en een behoorlijk deel van de bouwmarkten middels merchandising, voorzien van hun ‘meepak’ artikelen.

‘Het bedrijf is met recht een vreemde eend in de bijt – maar wel één die er toe doet. Klanten worden voor een behoorlijk deel ontzorgt – iets wat nog steeds erg gewaardeerd wordt’, aldus Frans Vlot. Hij is en blijft, ook de komende jaren, de drijvende kracht.

Dugros is bekend als totaalleverancier van tassen en accessoires en gespecialiseerd in het ontwerpen en ontwikkelen van eigen collecties. Het familiebedrijf richt zich op kwaliteit, innovatie en persoonlijke service en bedient klanten variërend van kleine boetieks tot grote retailers in binnen- en buitenland. Door de krachtenbundeling met Vlot kan Dugros een nog groter en gevarieerder assortiment bieden.

Volgens Pieter Duifhuizen, ceo van Dugros, past de overname perfect bij de gedeelde visie van beide bedrijven: ‘Het ontzorgen en bieden van goede service zit in het DNA van onze familiebedrijven. Door onze expertise en middelen te combineren, creëren we een unieke synergie die onze klanten ontzettend veel voordelen biedt.’ Frans Vlot vult aan: ‘Samen kunnen we efficiënter en innovatiever werken, en onze klanten beter bedienen met een breder scala aan oplossingen.’

Met de overname richten beide bedrijven zich op groei en innovatie, waarbij klanten profiteren van de gecombineerde kracht en kennis.
De gezamenlijke organisatie blijft opereren vanuit de bestaande locaties en werkt nauw samen met klanten om de overgang soepel te laten verlopen.

Deel dit bericht

Meer berichten

Stilstaan is achteruitgaan, daarom pakken we elk jaar een of meerdere afdelingen aan voor een nieuwe uitstraling, zegt tuincentrumondernemer Peggy Leurs. ‘Dit jaar hebben we meerdere afdelingen samen gepakt en insamenwerking met Laurens Doesborgh van lookINsight een compleet nieuwe winkelroute gemaakt. Deze nieuwe route voert je langs geheel vernieuwde afdelingen met een groot wow effect. Het gaat om de afdelingen interieur, kamerplanten, dieren, sfeer, geur en snijbloemen. Alle afdelingen zullen midden maart helemaal klaar zijn. Een mega klus maar dankzij een zeer enthousiast team, dat zeer betrokken is bij de ombouw- en verbouwplannen, met een geweldig resultaat.’

Wie zijn je klanten? Een succesvolle strategie voor een tuincentrum begint bij een goed begrip van het klantenpotentieel in het verzorgingsgebied. Door een grondige locatieanalyse uit te voeren, kunnen tuincentra beter inspelen op de behoeften van hun klanten en strategische beslissingen nemen over assortiment, marketing en uitbreiding.

De voorjaarseditie van Plantarium|Groen-Direkt, 4-5 februari bevestigde de energie in de sector. Tuincentra zijn enthousiast over het voorjaar en kwekers zijn goed voorbereid op de vraag. Het resulteerde in een drukke beurs, waar veel buitenplanten van eigenaar wisselden. 

De nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van kerst- en sfeerartikelen werden gepresenteerd op de GRS Januaribeurs op 22 en 23 januari.

In het jaar dat Dijk 35 jaar bestaat, is er nieuws met een feestelijk tintje: Dijk Natural Collections komt weer voor honderd procent in handen van oprichter Wim Dijk. Voor Dijk Natural Collections is dit een hele mooie nieuwe schrede.

De Nederlandse bloemen- en plantenexport realiseert 7,1 miljard euro in 2024, een groei van 4%. Dit blijkt uit de exportstatistieken van Floridata, gepubliceerd door de VGB. De exportwaarde van snijbloemen steeg met 7% en komt daarmee uit op 4,4 miljard euro. De export van planten bleef op hetzelfde niveau als vorig jaar, met een omzet van 2,6 miljard euro.

Na bijna vijf jaar inzet voor de Belgische Tuincentra Vereniging (BTV) heeft directeur Dirk Ballekens besloten te stoppen en zijn loopbaan een andere oriëntering te geven. ‘Tijdens deze periode heb ik mijn activiteiten voor BTV gecombineerd met zelfstandige activiteiten: een pompoenenkwekerij, lesgever voor agrarische vormingsinstellingen, lezingen voor verenigingen en het brouwen van twee bieren’, expliceert Ballekens. ‘Afgelopen jaar werd duidelijk dat alles nog moeilijk te combineren valt. Finaal heb ik besloten om door te gaan met mijn zelfstandige activiteiten.’

Intratuin gaat voor een goed bio-begin van het nieuwe jaar. Sinds januari is er in de winkels een breed biologisch assortiment aan kamerplanten te vinden, van Aloe vera en varens tot vetplanten. Om de klant een handje te helpen zijn er in verschillende winkels speciale plekken ingericht, zoals de Biotafel, waar de biologische kamerplanten worden uitgelicht. Hiermee claimt Intratuin een van de eerste retailers te zijn met een grootschalig biologisch assortiment.

‘We beginnen het jaar met groot nieuws’, zo laat Peter Stox weten. ‘GroenRijk Berg en Terblijt wordt lid van onze bijSTOX- familie! Wij kijken met veel enthousiasme uit naar deze uitbreiding dat een belangrijke stap is in onze missie om hét tuincentrum van heel Limburg te zijn.’

Laatste editie