M&O Future on Stage

M&O-LucyBalu_Swing Hängematte_Slider

M&O Future on Stage

Maison&Objet heeft de drie winnaars bekendgemaakt van ‘Future on Stage’, een competitie gericht op het steunen van jonge innovatieve bedrijven. De Franse organisatie heeft hierbij vooral aandacht besteed aan bedrijven die zich richten op huisdecoratie, design en de lifestyle-industrie.

De eerste winnaar is Pierreplume, opgericht door Amandine Langlois, Jérémie Triaire en Camille Chardayre. Hun bedrijfsmodel richt zich op een licht en makkelijk te instaleren muurbeplating dat dient als geluidsdemper en er uit ziet als echt steen, het is gemaakt met gerecycled textiel afval.

De volgende winnaar is LucyBalu, opgericht door Sebastian Frank en Mathias Wahrenberger uit München. Dit bedrijf heeft gefocust op het maken van kattenspeeltjes van superieure kwaliteit, waarbij een lange levensduur en het gebruik van natuurlijk materiaal centraal staan.

Als laatste heeft de organisatie gekozen voor Avuly, opgericht door Jean-Pierre Cauchy, Hugo Texier en Paul Marino. Avuly richt zich op het maken van aluminium buitenmeubels. Met unieke designs en 100% recyclebaar materiaal maakt het bedrijf barbecues en verschillende soorten vuurpotten.

Deel dit bericht

Meer berichten

IPM Essen heeft een nieuw forum gepland in het jonge planten­gebied in hal 2: van 28 tot en met 31 januari 2025 kunnen veredelaars en kwekers van jonge planten op Messe Essen informatie uitwisselen over de toekomstige thema’s van deze belangrijke interface in de tuinbouw. ​​‘Op IPM Essen willen we een ontmoetingsplaats bieden in het centrum van het jonge plantengebied waar actuele onderwerpen en oplossingen kunnen worden besproken met experts en producenten, evenals kennis en knowhow kunnen worden doorgegeven’, legt IPM-projectmanager Andrea Hölker uit.

Vanaf heden is er per kwartaal een specifiek prijsindexcijfer voor de groenbranche beschikbaar op de website van CBS. Dit prijsindexcijfer ‘landschapsverzorging’ biedt groenondernemers de mogelijkheid om een betrouwbare en sectorspecifieke referentie te gebruiken voor hun prijsindexering. Hiermee wordt een belangrijke stap gezet in het verbeteren van de transparantie en eenduidigheid binnen de sector.

Pets Place opent deze zomer een flagshipstore (2.100 m²) in The Wall, het rode winkelcentrum langs de A2 ter hoogte van Utrecht. Het nieuwe filiaal komt in het voormalige pand van BCC.

‘Intratuin is bezig om in alle winkels de Samen Groen Bezig route uit te rollen. Voor de opening van IT in Hulst in maart zijn een aantal borden opgehangen met informatie over duurzaam tuinieren maar al snel werd duidelijk dat meer uitingen nodig waren omdat er heel veel relevante onder­werpen zijn.

Van 3 tot 11 augustus was het Singapore Garden Festival 2024. Een groots event met diverse competities op het gebied van tuinontwerp en bloemsierkunst.

Nadat het herfstblad gevallen is komt er letterlijk een eind aan een kleurrijk seizoen: tuin, balkon en of terras zien grauw en grijs. Met groenblijvers geef je de tuin een permanent groene uitstraling, ook in herfst en winter. Evergreens kun je uiteraard ook in potten planten.

Magical Hydrangea, bekend om haar sterke en van kleur veranderende hortensia’s voor zowel tuin als kamer, heeft bij de ontwikkeling van nieuwe merchandise lijn een unieke print ontworpen. Met de zogenaamde cyanotype techniek; een uniek fotografisch proces en toegepast met echte Magical blad- en bloemonderdelen. De primeur van de nieuwe Magical merchandise lijn wordt tijdens de najaarsbeurs van Plantarium|Groen Direkt in Boskoop gepresenteerd – stand nr. J1.126.

Laatste editie