Meer commerciƫle kracht

VHG-Ondertekening samenwerkingsovereenkomst Prickels - VHG

Meer commerciƫle kracht

VHG en Prickels hebben op 1 december een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Leden van Koninklijke Vereniging van Hoveniers en Groenvoorzieners kunnen nu via Prickels tegen een gunstig tarief een breed assortiment tuinbenodigdheden inkopen tegen betere leveringscondities en met inkoopprijzen die lager liggen dan marktconforme tarieven. Daarnaast biedt Prickels ondersteuning bij het opzetten van (onder andere) online nevenactiviteiten en marketingcommunicatie.

Bij inkoop- en serviceorganisatie Prickels zijn zoā€™n 150 leveranciers van hoveniers- en tuinbenodigdheden aangesloten. Het bedrijf is gevestigd in Aalsmeer en richt zich helemaal op hoveniers, tuin- en groencentra. ā€˜Uit gesprekken blijkt dat steeds meer VHG-bedrijven zich oriĆ«nteren op of gestart
zijn met (online-)nevenactiviteiten, zoals het verkopen van tuinproducten aan de consumentā€™, vertelt Richard Maaskant, plaatsvervangend directeur bij VHG. ā€˜Daarbij geven zij aan op zoek te zijn naar een organisatie die niet alleen kan helpen bij het ontwikkelen van een webshop, maar ook het voorraadbeheer en de uitlevering van producten kan verzorgen. Prickels is zoā€™n organisatie.ā€™

Fons van der Leen van Prickels is blij met de samenwerking. ā€˜Een serviceorganisatie is vrij nieuw voor hoveniers. Onze toegevoegde waarde zit in ons brede inkoopaanbod en onze kennis en kunde op het gebied van logistiek, financiĆ«n en online-marketing en communicatie. We ontzorgen de hovenier, die op deze manier veel tijd en geld bespaart.ā€™ Dankzij dropshipment hoeven hoveniers geen voorraad te hebben en ook de klantenservice wordt uitgevoerd door Prickels.


Foto: Links Richard Maaskant (VHG) en Fons van der Leen (Prickels)

Deel dit bericht

Meer berichten

Stilstaan is achteruitgaan, daarom pakken we elk jaar een of meerdere afdelingen aan voor een nieuwe uitstraling, zegt tuincentrumondernemer Peggy Leurs. ā€˜Dit jaar hebben we meerdere afdelingen samen gepakt en insamenwerking met Laurens Doesborgh van lookINsight een compleet nieuwe winkelroute gemaakt. Deze nieuwe route voert je langs geheel vernieuwde afdelingen met een groot wow effect. Het gaat om de afdelingen interieur, kamerplanten, dieren, sfeer, geur en snijbloemen.Ā Alle afdelingen zullen midden maart helemaal klaar zijn. Een mega klus maar dankzij een zeer enthousiast team, dat zeer betrokken is bij de ombouw- en verbouwplannen, met een geweldig resultaat.ā€™

Wie zijn je klanten? Een succesvolle strategie voor een tuincentrum begint bij een goed begrip van het klantenpotentieel in het verzorgingsgebied. Door een grondige locatieanalyse uit te voeren, kunnen tuincentra beter inspelen op de behoeften van hun klanten en strategische beslissingen nemen over assortiment, marketing en uitbreiding.

De voorjaarseditie van Plantarium|Groen-Direkt, 4-5 februari bevestigde deĀ energie in de sector. Tuincentra zijn enthousiast over het voorjaar en kwekers zijn goed voorbereid op de vraag. Het resulteerde in een drukke beurs, waar veel buitenplanten van eigenaar wisselden.Ā 

De nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van kerst- en sfeerartikelen werden gepresenteerd op de GRS Januaribeurs op 22 en 23 januari.

In het jaar dat Dijk 35 jaar bestaat, is er nieuws met een feestelijk tintje: Dijk Natural Collections komt weer voor honderd procent in handen van oprichter Wim Dijk. Voor Dijk Natural Collections is dit een hele mooie nieuwe schrede.

De Nederlandse bloemen- en plantenexport realiseert 7,1 miljard euro in 2024, een groei van 4%. Dit blijkt uit de exportstatistieken van Floridata, gepubliceerd door de VGB. De exportwaarde van snijbloemen steeg met 7% en komt daarmee uit op 4,4 miljard euro. De export van planten bleef op hetzelfde niveau als vorig jaar, met een omzet van 2,6 miljard euro.

Na bijna vijf jaar inzet voor de Belgische Tuincentra Vereniging (BTV) heeft directeur Dirk Ballekens besloten te stoppen en zijn loopbaan een andere oriĆ«ntering te geven. ā€˜Tijdens deze periode heb ik mijn activiteiten voor BTV gecombineerd met zelfstandige activiteiten: een pompoenenkwekerij, lesgever voor agrarische vormingsinstellingen, lezingen voor verenigingen en het brouwen van twee bierenā€™, expliceert Ballekens. ā€˜Afgelopen jaar werd duidelijk dat alles nog moeilijk te combineren valt. Finaal heb ik besloten om door te gaan met mijn zelfstandige activiteiten.ā€™

Intratuin gaat voor een goed bio-begin van het nieuwe jaar. Sinds januari is er in de winkels een breed biologisch assortiment aan kamerplanten te vinden, van Aloe vera en varens tot vetplanten. Om de klant een handje te helpen zijn er in verschillende winkels speciale plekken ingericht, zoals de Biotafel, waar de biologische kamerplanten worden uitgelicht. Hiermee claimt Intratuin een van de eerste retailers te zijn met een grootschalig biologisch assortiment.

ā€˜We beginnen het jaar met groot nieuwsā€™, zo laat Peter Stox weten. ā€˜GroenRijk Berg en Terblijt wordt lid van onze bijSTOX- familie! Wij kijken met veel enthousiasme uit naar deze uitbreiding dat een belangrijke stap is in onze missie om hĆ©t tuincentrum van heel Limburg te zijn.ā€™

Laatste editie