Magische blauwdruk primeur

PHOTO-2021-08-02-10-42-26 4

Magische blauwdruk primeur

Magical Hydrangea, bekend om haar sterke en van kleur veranderende hortensia’s voor zowel tuin als kamer, heeft bij de ontwikkeling van nieuwe merchandise lijn een unieke print ontworpen. Met de zogenaamde cyanotype techniek; een uniek fotografisch proces en toegepast met echte Magical blad- en bloemonderdelen. De primeur van de nieuwe Magical merchandise lijn wordt tijdens de najaarsbeurs van Plantarium|Groen Direkt in Boskoop gepresenteerd – stand nr. J1.126.

Cyanotype, beter bekend als blauwdruk, is een door een Britse wetenschapper uitgevonden techniek die goed aansluit bij de branding van Magical Hydrangea. Beiden zijn namelijk geworteld in natuurlijke schoonheid en kleurverandering. De bloemen van Magical Hydrangea veranderen tijdens hun bloeiperiode van kleur, met tinten variërend van blauw of roze tot donkergroen en rood. Cyanotype, met zijn cyaanblauwe afdrukken, vangt deze transformatie op symbolische wijze en creëert een visuele ode aan deze veranderingen.

Door deze techniek te gebruiken als basis van haar nieuwe patroon, geeft Magical Hydrangea een unieke en herkenbare uitstraling aan haar vernieuwde merchandise lijn. Passend bij de merkkleuren is de print van werkelijke hortensia bloemetjes en groene bladeren als basis gebruikt van haar nieuwe patroon. Deze unieke visuele identiteit van de nieuwe merchandise lijn versterkt het merk extra.

De blauwdruk kenmerkt tevens de bekende blauwe tuin- en kamer­hortensia’s waarbij de Magical breeders van HoKo continue op de pH-waarden van de bodem, de verzuring ervan en de aluminiumzouten sturen. Zo ook toegepast bij de transformatie van de Magical Greenfire Red naar de Greenfire Purple.

De Magical planten fans en verkopers worden uitgedaagd om ideeën en suggesties voor een unieke shopactivatie te doen met de inzet van een set Magical handschoentjes. Het idee moet de verkoop op unieke wijze te stimuleren. Wie dit promotieartikel wil inzetten, mailt naar marleen@magical­hydrangea.com.

Van het volledige aanbod van Magical Hydrangea zijn o.a. hoge resolutie beelden, video’s, point-of-sale materialen beschikbaar én de nieuwe merchandise: Magical Marketingportal – Magical hydrangea.

Zilver
Na inzet van een consumentpanel van 18 mensen zijn de Magical Greenfire hortensia’s, aangeleverd door De Jong Plant, op objectieve wijze beoordeeld naast de houdbaarheidstest van RoyalFlora Holland. De unieke doorkleuring maakte de winnende uitslag voor de tweede plaats doorslaggevend en prijzen zullen tijdens
Plantarium|Groen Direkt worden uitgereikt.

Deel dit bericht

Meer berichten

Inspiratie voor een feestelijke thuisomgeving: daar draaien de tuincentra hun hand niet voor om gezien de vele uitbundige en uitgebreide kerstshows die in het hele land talloze bezoekers trekken. De crux is het krijgen van een goede balans tussen beleving en handel – iets wat de tuincentra steeds beter in de vingers lijken te hebben. De vele handel staat overzichtelijk opgesteld in stellingen en draadmanden; zo voor het pakken. Want die mooie sfeerpresentaties moeten vooral ook de koopknop triggeren. ‘Dit jaar nog meer handel ingekocht omdat we daarvan vorig jaar soms wat tekort kwamen’, zegt Mark Hendriksen van Intratuin Deventer. Wat we daar, en in de rest van het land, kunnen beleven laten we zien in deze kerstshow compilatie.

De kerstshowkoorts waart al enkele weken door tuincentrumland. Er wordt in het hele land – van noord naar zuid – koortsachtig gewerkt aan de opbouw van de kerstshows. Het belooft weer een heel spektakel te worden waar mensen ook dit jaar weer van heinde en verre naar toe zullen reizen. TuinZaken nam alvast een kijkje achter de schermen bij de kerstshows van Intratuin Duiven en bij Tuincentrum Leurs in Venlo.

De najaarseditie van de no nonsens groene vakbeurs gericht op de handel, Plantarium|Groen-Direkt, was succesvol blijkens de positieve handelsstemming en tevreden exposanten. De combinatie Plantarium|Groen-Direkt heeft, met de 230 stands, aantrekkingskracht op het groene vakpubliek – de beursvloer was beide dagen goed gevuld met bezoek.

Tuinbranche Nederland presenteerde eerder dit jaar al de drie tuintrends van 2025 waarbij klimaatbestendigheid de basis vormt. De trends Cosmic Future, Slow Life en Unique Utopia hebben een verschillende uitstraling. Ook kan een klimaatbestendige tuin anno 2025 zowel een wilde uitstraling als een strak ontwerp hebben. Nieuwe sfeerbeelden tonen hoe tuinplanten, struiken en bomen daarbij sfeerbepalend zijn.

De 25 finalisten voor de Glazen Tulp Awards 2024-2025 zijn bekend. Kwekers kweken met passie en zetten dit product vervolgens met zorg in de markt. Reden dat kwekers noviteiten en concepten graag onder de aandacht brengen.

Webshop Topbloemen.nl, onderdeel van Topgeschenken.nl, gaf in juni aan de vaste samenwerking met 83 lokale bloemisten uiterlijk per 30 juni 2025 te ontbinden om voortaan de logistiek vanuit eigen regionale distributiecentra te regelen.

Megan James (28) is de nieuwe medewerker van Tuinbranche Nederland op het thema duurzaamheid. ‘Ik kom uit de regio Utrecht en woon samen met mijn vriend Olivier en teckel Gina. In mijn vrije tijd ben ik graag actief door te wandelen in de natuur, te sporten en te repeteren met mijn theatergroep.’

Gerecycled afval als basis voor meer natuur in de stad klinkt u­topischer dan het in werkelijkheid is. The Urban Jungle Project ontwikkelde in samenwerking met de 3D print experts van 10XL constructies uit 100% gerecycled consumentenafval voor de toepassing van bomen, struiken en vaste planten op daken, straten en pleinen.

Dit jaar start Smiemans Projecten met de bouw van een ambitieus project voor de grootste botanische tuin in Zweden, Botaniska trädgård in Göteborg dat jaarlijks door 600.000 bezoekers wordt bezocht, het terrein is in totaal 75 hectare groot.

Laatste editie