IPM Summer Edition in de startblokken

FOTO RAINDER SCHIMM

IPM Summer Edition in de startblokken

Op 13 en 14 juni is in Messe Essen (DE) de groenbranche vakbeurs IPM Summer Edition. In hal 7 en 8 kunnen nieuwe producten en innovaties worden bekeken en beleefd.

Naast internationale exposanten uit de plantensector, techniek, bloemsierkunst en inrichting speelt het IPM Discovery Center een centrale rol. Met presentaties van trendy POS-ideeën en rondleidingen door groenstylist Romeo Sommers.

‘De IPM Summer Edition biedt de ideale setting voor netwerkgesprekken in een aangename zomerse sfeer, om innovaties te presenteren en om nieuwe impulsen te geven aan het huidige tuinbouwjaar. Wij kijken erg uit naar de ontmoeting met de groene sector’, zegt Oliver P. Kuhrt, CEO van Messe Essen.

In FDF World worden innovatieve praktijkgerichte ideeën voor de groene retail gepresenteerd. Daarnaast geeft de Duitse vereniging van bloemisten een presentatie over actuele trends in de bloemistensector. Ook spelen verschillende workshops in op nieuwe trends en technieken.
‘Think, Say, Do – Een blik in onze branche van morgen’, luidt het motto van het handelscongres dat op de eerste beursdag in de ochtend plaatsvindt. Hier wordt dieper in gegaan op alle huidige branchethema’s. In de Keynote ligt de focus op de huidige marktsituatie. Ook zullen er podiumdiscussies plaatsvinden met als thema’s turfvervangers, nieuwe marketingtrends en herbruikbare verpakkingen.

www.ipm-summeredition.de

Deel dit bericht

Meer berichten

Online bloemenverzender Topbloemen.nl stopt het netwerk van lokale bloemisten voor de distributie van online bestelde boeketten. De vaste samenwerking met 83 lokale bloemisten in Nederland wordt ontbonden, officieel per 1 juli 2025. Een brief met die mededeling is volgens de NOS bij de aangesloten bloemisten bezorgd.

De deelnemende bedrijven pakten flink uit met gastvrije ontvangsten en mooie productpresentaties van onder andere intrigerende nieuwigheden op het gebied van pot- en perkplanten, volle parkeerplaatsen en dientengevolge stijgende bezoekerscijfers: het vier dagen durende event FlowerTrials 2024, 11-14 juni, was wederom succesvol.

Maar liefst 86% van de Nederlanders heeft op dit moment een huisdier of heeft er in het verleden een gehad blijkt uit het jaarlijkse huisdierenonderzoek van NVG en Dibevo. Van katten tot aan vijvervissen is gezelligheid de belangrijkste motivatie om een huisdier te nemen, gevolgd door ‘onvoorwaardelijke vriendschap’. Ook vormen huisdieren een integraal onderdeel van het gezinsleven – waardoor ze zelfs de vakantieplannen beïnvloeden.  Het huisdierbezit in Nederland is het afgelopen jaar ongeveer gelijk gebleven: in bijna de helft van alle huishoudens lopen, vliegen of zwemmen één of meer dieren. Ook ‘interessante of mooie dieren’ en ‘fijn om voor een dier te zorgen’ worden aangevoerd als redenen om een huisdier te nemen. Bij honden staat ‘meer bewegen en actief bezigzijn’ hoog genoteerd (55%). 

Floramedia bestaat 100 jaar. Dit feestelijke feit werd nog eens kracht bijgezet door de verlening van het predicaat ‘Koninklijk’ door Koning Willem-Alexander. Zonder meer een erkenning van Floramedia’s uitzonderlijke bijdrage aan de sector gedurende een eeuw. De officiële uitreiking vond plaats op 5 juni door burgemeester Jan Hamming.

Vanaf 1 maart 2024 is Intratuin Etten-Leur up & running. Eigenaar Freek Schalk van voorheen Life & Garden Etten-Leur, is enthousiast: ‘Het voelt alsof we een stoptrein zijn geweest die ineens bij een intercity moet aanhaken.’

GRS Retail en inkooporganisatie Prickels slaan de handen ineen om tuincentra in Nederland en België nog beter te bedienen. De gedeelde visie om tuincentra-eigenaren in hun vrije ondernemerschap te ondersteunen, gecombineerd met het streven om maximale waarde te bieden tegen minimale kosten, maakt de samenwerking een logische stap. Op 1 juli 2024 zal GRS Retail […]

Laatste editie