IPM Summer Edition in de startblokken

FOTO RAINDER SCHIMM

IPM Summer Edition in de startblokken

Op 13 en 14 juni is in Messe Essen (DE) de groenbranche vakbeurs IPM Summer Edition. In hal 7 en 8 kunnen nieuwe producten en innovaties worden bekeken en beleefd.

Naast internationale exposanten uit de plantensector, techniek, bloemsierkunst en inrichting speelt het IPM Discovery Center een centrale rol. Met presentaties van trendy POS-ideeën en rondleidingen door groenstylist Romeo Sommers.

‘De IPM Summer Edition biedt de ideale setting voor netwerkgesprekken in een aangename zomerse sfeer, om innovaties te presenteren en om nieuwe impulsen te geven aan het huidige tuinbouwjaar. Wij kijken erg uit naar de ontmoeting met de groene sector’, zegt Oliver P. Kuhrt, CEO van Messe Essen.

In FDF World worden innovatieve praktijkgerichte ideeën voor de groene retail gepresenteerd. Daarnaast geeft de Duitse vereniging van bloemisten een presentatie over actuele trends in de bloemistensector. Ook spelen verschillende workshops in op nieuwe trends en technieken.
‘Think, Say, Do – Een blik in onze branche van morgen’, luidt het motto van het handelscongres dat op de eerste beursdag in de ochtend plaatsvindt. Hier wordt dieper in gegaan op alle huidige branchethema’s. In de Keynote ligt de focus op de huidige marktsituatie. Ook zullen er podiumdiscussies plaatsvinden met als thema’s turfvervangers, nieuwe marketingtrends en herbruikbare verpakkingen.

www.ipm-summeredition.de

Deel dit bericht

Meer berichten

Op 21 maart is het NK Tegelwippen weer van start gegaan. Een recordaantal van 180 gemeenten hebben zich aangemeld voor deelname. Het komende half jaar zullen deze gemeenten massaal tegels verruilen voor gras, bloemperken, bomen en geveltuinen. Met de verwachting dat de 10 miljoenste tegel al vroeg in de zomer wordt gewipt, wordt er gespannen uitgekeken naar welke gemeente als eerste deze mijlpaal zal bereiken. 

De consument, de markt en de maatschappij zijn volop in beweging - en daarmee ook de (groene) retail. Daarbij zijn maatschappelijke thema’s als online, klimaat, duurzaamheid, leisure, vergroening en vergrijzing groot.

Het handboek Groen Klimaatplein voor tuincentra toont producten van de leveranciers- partners van het Groen Klimaatplein. Naar aanleiding van de vraag van tuincentra naar duurzame producten om rond het Groen Klimaatplein te presenteren en te verkopen is het eerste handboek voor het Groen Klimaatplein samengesteld. Leveranciers kunnen laten zien waarin zij duurzaam zijn en ook voorbeeld- presentaties laten zien.

Ook bij droogte genieten van een mooie, groene buitenruimte? Klimaatslim tuinieren is goed voorbereid zijn op een zonovergoten zomer met droogtebestendige planten voor de tuin.

Vakbeurs spoga+gafa vindt dit jaar 16-18 juni plaats. De beursleiding meldt een hoge mate van internationaliteit onder de exposanten en veertien vrijwel volgeboekte beurshallen.

Succulentenkwekerij Amigo Plant heeft onlangs de Elephant Trunk toegevoegd aan hun collectie. Deze bijzondere vetplant, voortgekomen uit zorgvuldige kruisingen binnen het Zuid-Afrikaanse Cotyledon geslacht, valt op door zijn verrassende vorm, die doet denken aan de sierlijke slurf van een olifant. Plantenscout Fons Bon, liet zich leiden door de natuurlijke vorm en structuur van de plant, en bedacht de naam Elephant Trunk. Amigo Plant introduceerde de nieuwe aanwinst met trots tijdens de GTC Days van Waterdrinker op 3 maart.

Vanaf 1 mei 2024 is de nieuwe collectie van Ter Steege te zien bij Ter Steege in het House of Inspiration in Rijssen. De nieuwe collectie voor 2025 staat volop in het teken van creativiteit. Zowel het merk TS Collection alsook Artstone krijgen nieuwe producten. Naast een uitbreiding van de populaire Designed by Lammie serie, heeft Ter Steege nog een verrassing. Dit jaar wordt een nieuwe productgroep van TS Collection geïntroduceerd in samenwerking met een nieuwe kunstenaar. Het belooft een waar museum te worden waar kunst, cultuur en ambacht samenkomen.

Ruim 80% van de Nederlandse tuinbezitters weet niet hoe ze hun tuin kunnen verduurzamen. Terwijl 73% van hen de zorg voor de natuur in eigen omgeving wel belangrijk vindt. Dat blijkt uit onderzoek gedaan door Motivaction in opdracht van Milieu Centraal onder 1.005 tuinbezitters (18-80 jaar).

Laatste editie