Het belang van in-store communicatie

LookINSight A9726DA1-3F22-416A-BC49-6C095AF4EF2E_1_201_a

Het belang van in-store communicatie

In deze editie geen data van lookINsight, maar focus op in-store communicatie. Waar het tot vijf jaar geleden de standaard was om boven de producten een lange fotoband teksten en logo’s te plaatsen, hebben de meeste tuincentra dit nu vervangen door ‘live’ product­presentaties. Vaak wordt er echter niet gekeken naar het feit dat klanten in een winkel van 3.000 tot 15.000 m² lopen en zich willen oriënteren op verschillende afdelingen en productgroepen. Met zo’n groot winkeloppervlak is het van cruciaal belang dat de navigatie en vindbaarheid van producten niet over het hoofd worden gezien.

De reis van de klant
Klanten betreden tuincentra met specifieke behoeften en verwachtingen. Ze willen niet alleen een product kopen, maar komen ook voor een beleving. De reis begint bij de ingang en elke stap moet hen dichter bij hun doel brengen: het vinden van het juiste product. Een logische opbouw van de winkelindeling is daarom essentieel.

Zelfstandige oriëntatie
Met de toenemende schaarste aan gespecialiseerd personeel is het voor klanten steeds belangrijker om zelfstandig het juiste product te kunnen vinden. In-store communicatie speelt hierbij een belangrijke rol. Door duidelijke productgroepen en gedetailleerde artikelinformatie te bieden, worden klanten in staat gesteld om zelfverzekerd hun keuzes te maken. Vooral bij hardware, zoals tuingereedschap en meststoffen, is een goede basisinformatie en keuzehulp van onschatbare waarde. Klanten willen niet verdwalen in een zee van opties, maar snel en gemakkelijk het product vinden dat aan hun behoeften voldoet.

Verplaats je in de consument
Om de effectiviteit van productnavigatie te beoordelen, is het belangrijk om de consumentenbril op te zetten en door de winkel te lopen. Is het beeld duidelijk? Of heeft alleen een specifieke leverancier het op orde, maar is de afdeling op het eerste gezicht te overweldigend? Worden klanten op een natuurlijke manier door de winkel geleid? De antwoorden op deze vragen kunnen de winkelervaring helpen optimaliseren. In een wereld waarin gemak en efficiëntie steeds belangrijker worden, is het creëren van een gestroomlijnde en intuïtieve winkelervaring essentieel voor het succes van elk tuincentrum.

Bron: lookINsight

Deel dit bericht

Meer berichten

IPM Essen heeft een nieuw forum gepland in het jonge planten­gebied in hal 2: van 28 tot en met 31 januari 2025 kunnen veredelaars en kwekers van jonge planten op Messe Essen informatie uitwisselen over de toekomstige thema’s van deze belangrijke interface in de tuinbouw. ​​‘Op IPM Essen willen we een ontmoetingsplaats bieden in het centrum van het jonge plantengebied waar actuele onderwerpen en oplossingen kunnen worden besproken met experts en producenten, evenals kennis en knowhow kunnen worden doorgegeven’, legt IPM-projectmanager Andrea Hölker uit.

Vanaf heden is er per kwartaal een specifiek prijsindexcijfer voor de groenbranche beschikbaar op de website van CBS. Dit prijsindexcijfer ‘landschapsverzorging’ biedt groenondernemers de mogelijkheid om een betrouwbare en sectorspecifieke referentie te gebruiken voor hun prijsindexering. Hiermee wordt een belangrijke stap gezet in het verbeteren van de transparantie en eenduidigheid binnen de sector.

Pets Place opent deze zomer een flagshipstore (2.100 m²) in The Wall, het rode winkelcentrum langs de A2 ter hoogte van Utrecht. Het nieuwe filiaal komt in het voormalige pand van BCC.

‘Intratuin is bezig om in alle winkels de Samen Groen Bezig route uit te rollen. Voor de opening van IT in Hulst in maart zijn een aantal borden opgehangen met informatie over duurzaam tuinieren maar al snel werd duidelijk dat meer uitingen nodig waren omdat er heel veel relevante onder­werpen zijn.

Van 3 tot 11 augustus was het Singapore Garden Festival 2024. Een groots event met diverse competities op het gebied van tuinontwerp en bloemsierkunst.

Nadat het herfstblad gevallen is komt er letterlijk een eind aan een kleurrijk seizoen: tuin, balkon en of terras zien grauw en grijs. Met groenblijvers geef je de tuin een permanent groene uitstraling, ook in herfst en winter. Evergreens kun je uiteraard ook in potten planten.

Magical Hydrangea, bekend om haar sterke en van kleur veranderende hortensia’s voor zowel tuin als kamer, heeft bij de ontwikkeling van nieuwe merchandise lijn een unieke print ontworpen. Met de zogenaamde cyanotype techniek; een uniek fotografisch proces en toegepast met echte Magical blad- en bloemonderdelen. De primeur van de nieuwe Magical merchandise lijn wordt tijdens de najaarsbeurs van Plantarium|Groen Direkt in Boskoop gepresenteerd – stand nr. J1.126.

Laatste editie