Groene revolutie

Magical tuinhortensia 4

Groene revolutie

Dit jaar viert Magical Hydrangea haar tiende verjaardag. Ter gelegenheid van dit jubileumjaar wordt de limited edition tuinhortensia Magical ‘Green Revolution’ geïntroduceerd. De hoofdkleur van de bloem is groen met een wit hartje.

Magical hortensia’s zijn compact, oersterk en hebben de opvallende eigenschap dat de bloemkleur verandert tijdens de bijzonder lange bloeitijd. Hoe meer daglicht, hoe sterker het effect. Afhankelijk van de soort beginnen Magical hortensia’s in het voorjaar met frisgroene bloemen die in de zomer hun hoofdkleur krijgen. Als het najaar in aantocht is, krijgt de plant een warme herfsttint. Bij aankoop van de nieuwe tuinhortensia Magical ‘Green Revolution’ maakt de consument bovendien kans op een van de tien moderne regentonnen van Capi Europe (t.w.v. € 229).

Bloeitesten van bloemenveiling Royal FloraHolland in 2022 tonen aan dat Magical tuinhortensia’s zeer sterk zijn. De stevige stelen blijven ook tijdens een flinke regenbui gewoon fier overeind staan en hoewel Magical tuinhortensia’s het liefst in de halfschaduw staan, doen ze het ook goed op een zonnige standplaats. De planten zijn geschikt voor toepassing in borders en potten.

Deel dit bericht

Meer berichten

Online bloemenverzender Topbloemen.nl stopt het netwerk van lokale bloemisten voor de distributie van online bestelde boeketten. De vaste samenwerking met 83 lokale bloemisten in Nederland wordt ontbonden, officieel per 1 juli 2025. Een brief met die mededeling is volgens de NOS bij de aangesloten bloemisten bezorgd.

De deelnemende bedrijven pakten flink uit met gastvrije ontvangsten en mooie productpresentaties van onder andere intrigerende nieuwigheden op het gebied van pot- en perkplanten, volle parkeerplaatsen en dientengevolge stijgende bezoekerscijfers: het vier dagen durende event FlowerTrials 2024, 11-14 juni, was wederom succesvol.

Maar liefst 86% van de Nederlanders heeft op dit moment een huisdier of heeft er in het verleden een gehad blijkt uit het jaarlijkse huisdierenonderzoek van NVG en Dibevo. Van katten tot aan vijvervissen is gezelligheid de belangrijkste motivatie om een huisdier te nemen, gevolgd door ‘onvoorwaardelijke vriendschap’. Ook vormen huisdieren een integraal onderdeel van het gezinsleven – waardoor ze zelfs de vakantieplannen beïnvloeden.  Het huisdierbezit in Nederland is het afgelopen jaar ongeveer gelijk gebleven: in bijna de helft van alle huishoudens lopen, vliegen of zwemmen één of meer dieren. Ook ‘interessante of mooie dieren’ en ‘fijn om voor een dier te zorgen’ worden aangevoerd als redenen om een huisdier te nemen. Bij honden staat ‘meer bewegen en actief bezigzijn’ hoog genoteerd (55%). 

Floramedia bestaat 100 jaar. Dit feestelijke feit werd nog eens kracht bijgezet door de verlening van het predicaat ‘Koninklijk’ door Koning Willem-Alexander. Zonder meer een erkenning van Floramedia’s uitzonderlijke bijdrage aan de sector gedurende een eeuw. De officiële uitreiking vond plaats op 5 juni door burgemeester Jan Hamming.

Vanaf 1 maart 2024 is Intratuin Etten-Leur up & running. Eigenaar Freek Schalk van voorheen Life & Garden Etten-Leur, is enthousiast: ‘Het voelt alsof we een stoptrein zijn geweest die ineens bij een intercity moet aanhaken.’

GRS Retail en inkooporganisatie Prickels slaan de handen ineen om tuincentra in Nederland en België nog beter te bedienen. De gedeelde visie om tuincentra-eigenaren in hun vrije ondernemerschap te ondersteunen, gecombineerd met het streven om maximale waarde te bieden tegen minimale kosten, maakt de samenwerking een logische stap. Op 1 juli 2024 zal GRS Retail […]

Laatste editie