Griffioen start verkoop meststoffen

Grif_Mestemmer-Hand_1.0

Griffioen start verkoop meststoffen

Op Plantarium|Groen-Direkt introduceerde Griffioen Wassenaar de verkoop van meststoffen. De speciaal samengestelde voeding voor vasteplanten wordt in emmertjes op de markt gebracht onder het Hello Garden merk. De emmers worden gepresenteerd in een rek met banner dat het tuincentrum aan de Hello Garden vasteplanten concepttafels kan haken.

Stefan Verbunt, directeur van Griffioen Wassenaar, denkt niet dat hij met de meststoffenleveranciers concurreert: ‘Nee, zeker niet. Het is een nieuw product dat makkelijk en impulsief door de consument meegepakt wordt. Had het emmertje niet bij de vasteplanten gestaan, dan had de klant waarschijnlijk helemaal geen mest gekocht. En sterker nog: voor veel klanten zal het een eerste kennismaking zijn met de waardevolle kracht van plantenvoeding. Wanneer zij ervaren dat de planten niet alleen rijker bloeien, maar ook krachtiger groeien en weerbaarder zijn voor ziekten en plagen, dan zal het op den duur zelfs bijdragen aan de verkoop van de reguliere voedings- en verzorgingsmiddelen op het tuincentrum.’

De emmers bevatten 600 gram organische meststof, om tien vierkante meter vasteplanten border mee te kunnen bemesten. Griffioen raadt aan om één tot tweemaal per jaar te bemesten zodat de planten ‘nog veel mooier’ gaan bloeien, zoals de winkelpresentatie belooft.
De inhoud van de emmers is een geurloze, langwerkende, biologisch organische meststof NPK 7-3-9 + 3 MgO met micro-organismen. Deze voor vasteplanten op maat samengestelde meststof wordt door Griffioen en haar partners grootschalig toegepast in de openbaar groen beplantingen. In deze veeleisende omgeving heeft de samenstelling zich als zeer effectief bewezen.

Griffioen Wassenaar introduceert het nieuwe product vanaf nu bij de tuincentra, waarmee het in de praktijk vanaf komend voorjaar in de winkels zal staan.

Deel dit bericht

Meer berichten

De vraag naar een sfeervolle buitenruimte blijft groeien. Consumenten willen een balkon of terras waar ze kunnen ontspannen en genieten van bloemen en groen. De Pelargonium past perfect binnen de vijf belangrijkste trends van 2025: 

Het nieuwe Naturgartencenter Kremer in Siegen is op 14 maart feestelijk geopend en in gebruik genomen. Tevens wordt dit jaar het 120-jarig jubileum gevierd van Kremer, ter gelegenheid hiervan worden 120 fascinerende tuin- en natuurverhalen gepresenteerd, die bezoekers kunnen ontdekken in de Kremer Naturgartencenters.

Zaterdag 15 maart was de feestelijke opening van de nieuwe aanwinst van tuincentrumketen bijStox: GroenRijk/bijStox in het Limburgse Berg en Terblijt. Felicitaties en veel succes gewenst aan de eigenaren Annette en Peter Stox en het team van medewerkers van bijStox.

Van 24 tot 26 juni 2025 presenteert spoga+gafa de nieuwste innovaties op het gebied van tuinmeubelen, accessoires, verlichting en zonwering. Dit jaar staat het thema Design Gardens centraal. spoga+gafa 2025 toont hoe de tuin van de toekomst eruit zal zien, met duurzame en esthetische oplossingen die inspelen op de veranderende behoeften van de tuinliefhebber. In het Trendrapport tuinmeubelen en -decoratie geeft de vakbeurs alvast enige richtlijnen.

In 2024 liet Bloemenbureau Holland uitgebreid onderzoek doen naar de houding en het koopgedrag van bloemen- en plantenkopers in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. In elk land namen ongeveer 2.000 kopers deel aan een online enquête. Daarnaast werden winkelinterviews afgenomen en vond er eyetracking-onderzoek plaats in verschillende winkelkanalen.

2024 was het warmste jaar (+1,5°C) sinds het begin van de klimaatregistratie. ‘We moeten allemaal onze inspanningen opvoeren om het klimaat te beschermen en ons aan te passen aan de klimaatverandering’, zegt Horst Fischer, directeur van de Internationale Tuinententoonstelling 2027 Metropole Ruhr (IGA).

Per 1 januari heeft het Duitse tuincentrum Gartenwelt Bocholt zich aangesloten bij GRS Retail. Met deze samenwerking kunnen de nieuwe eigenaren, Giovanni Rooks en Mark Starte, gebruikmaken van een uitgebreid dienstenpakket ter ondersteuning bij het verder ontwikkelen van hun tuincentrum.

De Week van de Groene Tuin wordt uitgebreid naar een volledige maand. April is de maand waarin veel mensen de tuin in gaan en staat voortaan in het teken van het vergroenen van tuinen, balkons en straten.

Laatste editie