Geranium trekt de klant naar de winkel

Pelargonium for Europe  pfe geranium inspiratie fotografie tuinleven garden life

Geranium trekt de klant naar de winkel

De geranium staat al jaren aan de top van de lijst van meest populaire perk- en balkonplanten. Een essentiële reden voor de populariteit van de geraniums is hun gemak en uitbundige bloei.

Als de zon begint te schijnen, zijn Geraniums heel verleidelijk voor de klant. Een echte aandachtstrekker waardoor klanten de winkel willen bezoeken. Profiteer van deze extra verleiding!

Speciaal voor tuincentra heeft ‘Pelargonium for Europe’ tools en materialen ontwikkeld die kosteloos en eenvoudig zijn in te zetten Zoals inspirerende sfeerfoto’s met korte, prikkelende teksten beschikbaar maar ook leuke online video’s om consumenten te verleiden om met geraniums aan de slag te gaan.

 

Scan de QR-code en scroll door meer dan 200 kleurrijke foto’s van Geranium

Maak kennis met het promotiecollecief Pelargonium

Kwekers en veredelaars van Pelargonium werken samen aan promotie in Europa. Zij zorgen voor media-aandacht voor geranium bij consumenten, tuincentra en bloemisten en zij faciliteren een uitgebreide database met inspiratiefotografie en -teksten. Bovendien zorgen zij voor zinnenprikkelende instore-communicatie.

Deel dit bericht

Meer berichten

Online bloemenverzender Topbloemen.nl stopt het netwerk van lokale bloemisten voor de distributie van online bestelde boeketten. De vaste samenwerking met 83 lokale bloemisten in Nederland wordt ontbonden, officieel per 1 juli 2025. Een brief met die mededeling is volgens de NOS bij de aangesloten bloemisten bezorgd.

De deelnemende bedrijven pakten flink uit met gastvrije ontvangsten en mooie productpresentaties van onder andere intrigerende nieuwigheden op het gebied van pot- en perkplanten, volle parkeerplaatsen en dientengevolge stijgende bezoekerscijfers: het vier dagen durende event FlowerTrials 2024, 11-14 juni, was wederom succesvol.

Maar liefst 86% van de Nederlanders heeft op dit moment een huisdier of heeft er in het verleden een gehad blijkt uit het jaarlijkse huisdierenonderzoek van NVG en Dibevo. Van katten tot aan vijvervissen is gezelligheid de belangrijkste motivatie om een huisdier te nemen, gevolgd door ‘onvoorwaardelijke vriendschap’. Ook vormen huisdieren een integraal onderdeel van het gezinsleven – waardoor ze zelfs de vakantieplannen beïnvloeden.  Het huisdierbezit in Nederland is het afgelopen jaar ongeveer gelijk gebleven: in bijna de helft van alle huishoudens lopen, vliegen of zwemmen één of meer dieren. Ook ‘interessante of mooie dieren’ en ‘fijn om voor een dier te zorgen’ worden aangevoerd als redenen om een huisdier te nemen. Bij honden staat ‘meer bewegen en actief bezigzijn’ hoog genoteerd (55%). 

Floramedia bestaat 100 jaar. Dit feestelijke feit werd nog eens kracht bijgezet door de verlening van het predicaat ‘Koninklijk’ door Koning Willem-Alexander. Zonder meer een erkenning van Floramedia’s uitzonderlijke bijdrage aan de sector gedurende een eeuw. De officiële uitreiking vond plaats op 5 juni door burgemeester Jan Hamming.

Vanaf 1 maart 2024 is Intratuin Etten-Leur up & running. Eigenaar Freek Schalk van voorheen Life & Garden Etten-Leur, is enthousiast: ‘Het voelt alsof we een stoptrein zijn geweest die ineens bij een intercity moet aanhaken.’

GRS Retail en inkooporganisatie Prickels slaan de handen ineen om tuincentra in Nederland en België nog beter te bedienen. De gedeelde visie om tuincentra-eigenaren in hun vrije ondernemerschap te ondersteunen, gecombineerd met het streven om maximale waarde te bieden tegen minimale kosten, maakt de samenwerking een logische stap. Op 1 juli 2024 zal GRS Retail […]

Laatste editie