Eerste flagshipstore Pets Place

Pets-Place-opent-deze-zomer-eerste-flagshipstore-in-The-Wall

Eerste flagshipstore Pets Place

Pets Place opent deze zomer een flagshipstore (2.100 m²) in The Wall, het rode winkelcentrum langs de A2 ter hoogte van Utrecht. Het nieuwe filiaal komt in het voormalige pand van BCC.

Het nieuwe Utrechtse filiaal wordt het eerste met een gezondheidspunt waar huisdiereigenaren bij paraveterinairs terechtkunnen voor advies over hun huisdieren. Een nieuw concept van Pets Place. ‘We gaan nog meer inzetten op preventieve zorg’, zegt Ard Malenstein, ceo van IJsvogel Retail, het moederbedrijf van Pets Place. De gezondheidspunten worden later dit jaar ook uitgerold in andere Pets Place winkels.

‘De opening van een flagshipstore sluit aan bij onze strategie om grotere winkels te openen in heel Nederland. Winkelcentra zijn daarbij voor ons extra interessant, omdat deze al een grote aantrekkingskracht hebben op consumenten. Daarnaast zijn shopping malls vaak zeer goed bereikbaar en kun je er gratis parkeren. Dat maakt The Wall, dat zich ook nog eens in het hart van het land bevindt, voor ons een ideale plek om een nieuwe winkel te openen. Dagelijks rijden er 200.000 automobilisten voorbij op de A2, waarvan naar schatting ongeveer de helft huisdieren heeft. Dat zijn allemaal potentiële klanten.’

De flagshipstore wordt anders ingericht dan de al bestaande winkels van Pets Place. Malenstein: ‘We zetten heel erg in op beleving. Dat betekent onder meer dat er veel ruimte is voor levende have, zoals aquaria met vissen en een afdeling voor vogels. Daarnaast is er in de winkel extra aandacht voor producten als krabpalen en hondenmanden die steeds vaker worden afgestemd op het interieur van mensen. De winkel voelt daarom aan als een huiskamer.’

In het nieuwe filiaal in Utrecht zijn ook een dogwash en een knaagdierenhuis aanwezig. Verder komt er een donatiebox waar klanten voeding en producten kunnen
doneren aan een lokaal asiel.

Deel dit bericht

Meer berichten

De vraag naar een sfeervolle buitenruimte blijft groeien. Consumenten willen een balkon of terras waar ze kunnen ontspannen en genieten van bloemen en groen. De Pelargonium past perfect binnen de vijf belangrijkste trends van 2025: 

Het nieuwe Naturgartencenter Kremer in Siegen is op 14 maart feestelijk geopend en in gebruik genomen. Tevens wordt dit jaar het 120-jarig jubileum gevierd van Kremer, ter gelegenheid hiervan worden 120 fascinerende tuin- en natuurverhalen gepresenteerd, die bezoekers kunnen ontdekken in de Kremer Naturgartencenters.

Zaterdag 15 maart was de feestelijke opening van de nieuwe aanwinst van tuincentrumketen bijStox: GroenRijk/bijStox in het Limburgse Berg en Terblijt. Felicitaties en veel succes gewenst aan de eigenaren Annette en Peter Stox en het team van medewerkers van bijStox.

Van 24 tot 26 juni 2025 presenteert spoga+gafa de nieuwste innovaties op het gebied van tuinmeubelen, accessoires, verlichting en zonwering. Dit jaar staat het thema Design Gardens centraal. spoga+gafa 2025 toont hoe de tuin van de toekomst eruit zal zien, met duurzame en esthetische oplossingen die inspelen op de veranderende behoeften van de tuinliefhebber. In het Trendrapport tuinmeubelen en -decoratie geeft de vakbeurs alvast enige richtlijnen.

In 2024 liet Bloemenbureau Holland uitgebreid onderzoek doen naar de houding en het koopgedrag van bloemen- en plantenkopers in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. In elk land namen ongeveer 2.000 kopers deel aan een online enquête. Daarnaast werden winkelinterviews afgenomen en vond er eyetracking-onderzoek plaats in verschillende winkelkanalen.

2024 was het warmste jaar (+1,5°C) sinds het begin van de klimaatregistratie. ‘We moeten allemaal onze inspanningen opvoeren om het klimaat te beschermen en ons aan te passen aan de klimaatverandering’, zegt Horst Fischer, directeur van de Internationale Tuinententoonstelling 2027 Metropole Ruhr (IGA).

Per 1 januari heeft het Duitse tuincentrum Gartenwelt Bocholt zich aangesloten bij GRS Retail. Met deze samenwerking kunnen de nieuwe eigenaren, Giovanni Rooks en Mark Starte, gebruikmaken van een uitgebreid dienstenpakket ter ondersteuning bij het verder ontwikkelen van hun tuincentrum.

De Week van de Groene Tuin wordt uitgebreid naar een volledige maand. April is de maand waarin veel mensen de tuin in gaan en staat voortaan in het teken van het vergroenen van tuinen, balkons en straten.

Laatste editie