Dibevo-Vakbeurs stond weer sterk

IMG_3886dibevo

Dibevo-Vakbeurs stond weer sterk

De Rijswijkse Broodfabriek bood op zondag 8 en maandag 9 oktober weer een podium aan de bijna 100 exposanten van de tweejaarlijkse Dibevo-Vakbeurs.

Het thema dit jaar was Still going strong en dat bleek ook wel, want na de iets minder bezochte corona-editie in 2021 bereikte deze editie als vanouds meer dan 4.000 bezoekers. Als voorproefje van de rest van de beurs, stonden in het nieuwe Blikvangers-paviljoen bijzondere producten tentoongesteld. Vooral de duurzame artikelen konden rekenen op veel belangstelling.

Er werd op beide dagen gestemd op ‘het beste product’ uit het paviljoen. Tien genomineerde producten werden vervolgens beoordeeld door een vakjury. De grote winnaar van de ‘Best of Show Award’ van de Dibevo-Vakbeurs 2023 was het Belgische Pino, met de Slow Feeder, een snorhaarvriendelijke anti-schrok-bowl. Volgens de jury voldoet dit product het beste aan de selectiecriteria duurzaamheid, dierenwelzijn en innovatie.

Op de beurs hing een goede, positieve sfeer. De deelnemers ‘mochten niet klagen’ over het aantal en de kwaliteit van de bezoekers, en iedereen genoot van het smaakvolle gratis eten en drinken – én van de complimentjes die werden uitgedeeld door de Complimentenmeisjes en -jongens.

De indeling van de standhouders was dit jaar iets anders dan voorheen, ook doordat er relatief veel nieuwkomers op de beurs stonden. Ruim een kwart van de exposanten nam nog niet eerder deel aan de Dibevo-Vakbeurs. De meeste bezoekers blijven nog wel van dierenwinkels komen, gaf Gerard Voshaar, communicatiespecialist voor Dibevo, toe. ‘Want het blijft wat lastiger om de tuincentra te bereiken.’

Nieuw dit jaar was de speciale app, een alles-in-één gids voor bezoekers, met informatie over exposanten, beursaanbiedingen en een plattegrond. Thuis kon je al een lijstje samenstellen van stands die je zou willen bezoeken en op de beurs zelf kon je stemmen op de, volgens jou, beste Blikvanger.

De volgende Dibevo-Vakbeurs zal plaatsvinden in 2025.

Deel dit bericht

Meer berichten

IPM Essen heeft een nieuw forum gepland in het jonge planten­gebied in hal 2: van 28 tot en met 31 januari 2025 kunnen veredelaars en kwekers van jonge planten op Messe Essen informatie uitwisselen over de toekomstige thema’s van deze belangrijke interface in de tuinbouw. ​​‘Op IPM Essen willen we een ontmoetingsplaats bieden in het centrum van het jonge plantengebied waar actuele onderwerpen en oplossingen kunnen worden besproken met experts en producenten, evenals kennis en knowhow kunnen worden doorgegeven’, legt IPM-projectmanager Andrea Hölker uit.

Vanaf heden is er per kwartaal een specifiek prijsindexcijfer voor de groenbranche beschikbaar op de website van CBS. Dit prijsindexcijfer ‘landschapsverzorging’ biedt groenondernemers de mogelijkheid om een betrouwbare en sectorspecifieke referentie te gebruiken voor hun prijsindexering. Hiermee wordt een belangrijke stap gezet in het verbeteren van de transparantie en eenduidigheid binnen de sector.

Pets Place opent deze zomer een flagshipstore (2.100 m²) in The Wall, het rode winkelcentrum langs de A2 ter hoogte van Utrecht. Het nieuwe filiaal komt in het voormalige pand van BCC.

‘Intratuin is bezig om in alle winkels de Samen Groen Bezig route uit te rollen. Voor de opening van IT in Hulst in maart zijn een aantal borden opgehangen met informatie over duurzaam tuinieren maar al snel werd duidelijk dat meer uitingen nodig waren omdat er heel veel relevante onder­werpen zijn.

Van 3 tot 11 augustus was het Singapore Garden Festival 2024. Een groots event met diverse competities op het gebied van tuinontwerp en bloemsierkunst.

Nadat het herfstblad gevallen is komt er letterlijk een eind aan een kleurrijk seizoen: tuin, balkon en of terras zien grauw en grijs. Met groenblijvers geef je de tuin een permanent groene uitstraling, ook in herfst en winter. Evergreens kun je uiteraard ook in potten planten.

Magical Hydrangea, bekend om haar sterke en van kleur veranderende hortensia’s voor zowel tuin als kamer, heeft bij de ontwikkeling van nieuwe merchandise lijn een unieke print ontworpen. Met de zogenaamde cyanotype techniek; een uniek fotografisch proces en toegepast met echte Magical blad- en bloemonderdelen. De primeur van de nieuwe Magical merchandise lijn wordt tijdens de najaarsbeurs van Plantarium|Groen Direkt in Boskoop gepresenteerd – stand nr. J1.126.

Laatste editie