Continue focus op de consument

The Pots Company-2509

Continue focus op de consument

Op vrijdag 14 juni bracht The Pots Company een 220-tal internationale business partners samen in NOA outdoor living in Kruisem voor het eerste The Pots Circle Event. Het topevent gaf aanwezigen bakken energie om als partners samen verder te bouwen aan succes.

Missie van The Pots Circle Event was om de partners te ondersteunen, te informeren en te inspireren. De dag was goedgevuld en voorzag in tal van inspirerende workshops voor de diverse marktsegmenten, demosessies en getuigenissen van succesvolle partners.

Ceo Emmanuel Devriendt verhaalde over de familiale waarden en de vertaling daarvan naar de waarden voor het bedrijf. Hij lichtte de basisinzichten bij de drie merken toe. ‘Het moet functioneren, maar het moet ook mooi zijn. Voot ons kwaliteitsdesign vonden we inspiratie in de Bauhaus stijl, die zich kenmerkt door minimalisme, simpliciteit en functionaliteit. Een pot moet bij wijze van spreken een leven lang meegaan en supergoed functioneren. Tevens maakt een sterk design het leven beter en mooier – tevens onze passie.’

Ook zei Devriendt dat een uit­gekiend design voor iedereen (wereldwijd) toegankelijk moet kunnen zijn. Anders denken betekent denken in cirkels in plaats van lineair. Bij het circulaire model staat de consument altijd centraal, en handelen zowel de producent, de verdeler als de retailer met continue focus op de consument. Hierbij worden lifestyleproducten vermarkt – en geen gewone handelswaar. Profit genereren is in die context belangrijk, zonder de focus op ‘people’ en de impact op de plant en de planeet te vergeten. ‘Happy people’ zorgen voor ‘happy plants’ en vice versa.

Een gerenommeerd Belgisch tuincentrum duidde dat, mits de juiste setting en focus, partners samen succesvol kunnen zijn zoals middels service (o.a. uitgebreide merchandising) die The Pots Company biedt.

Deel dit bericht

Meer berichten

IPM Essen heeft een nieuw forum gepland in het jonge planten­gebied in hal 2: van 28 tot en met 31 januari 2025 kunnen veredelaars en kwekers van jonge planten op Messe Essen informatie uitwisselen over de toekomstige thema’s van deze belangrijke interface in de tuinbouw. ​​‘Op IPM Essen willen we een ontmoetingsplaats bieden in het centrum van het jonge plantengebied waar actuele onderwerpen en oplossingen kunnen worden besproken met experts en producenten, evenals kennis en knowhow kunnen worden doorgegeven’, legt IPM-projectmanager Andrea Hölker uit.

Vanaf heden is er per kwartaal een specifiek prijsindexcijfer voor de groenbranche beschikbaar op de website van CBS. Dit prijsindexcijfer ‘landschapsverzorging’ biedt groenondernemers de mogelijkheid om een betrouwbare en sectorspecifieke referentie te gebruiken voor hun prijsindexering. Hiermee wordt een belangrijke stap gezet in het verbeteren van de transparantie en eenduidigheid binnen de sector.

Pets Place opent deze zomer een flagshipstore (2.100 m²) in The Wall, het rode winkelcentrum langs de A2 ter hoogte van Utrecht. Het nieuwe filiaal komt in het voormalige pand van BCC.

‘Intratuin is bezig om in alle winkels de Samen Groen Bezig route uit te rollen. Voor de opening van IT in Hulst in maart zijn een aantal borden opgehangen met informatie over duurzaam tuinieren maar al snel werd duidelijk dat meer uitingen nodig waren omdat er heel veel relevante onder­werpen zijn.

Van 3 tot 11 augustus was het Singapore Garden Festival 2024. Een groots event met diverse competities op het gebied van tuinontwerp en bloemsierkunst.

Nadat het herfstblad gevallen is komt er letterlijk een eind aan een kleurrijk seizoen: tuin, balkon en of terras zien grauw en grijs. Met groenblijvers geef je de tuin een permanent groene uitstraling, ook in herfst en winter. Evergreens kun je uiteraard ook in potten planten.

Magical Hydrangea, bekend om haar sterke en van kleur veranderende hortensia’s voor zowel tuin als kamer, heeft bij de ontwikkeling van nieuwe merchandise lijn een unieke print ontworpen. Met de zogenaamde cyanotype techniek; een uniek fotografisch proces en toegepast met echte Magical blad- en bloemonderdelen. De primeur van de nieuwe Magical merchandise lijn wordt tijdens de najaarsbeurs van Plantarium|Groen Direkt in Boskoop gepresenteerd – stand nr. J1.126.

Laatste editie