Continue focus op de consument

The Pots Company-2509

Continue focus op de consument

Op vrijdag 14 juni bracht The Pots Company een 220-tal internationale business partners samen in NOA outdoor living in Kruisem voor het eerste The Pots Circle Event. Het topevent gaf aanwezigen bakken energie om als partners samen verder te bouwen aan succes.

Missie van The Pots Circle Event was om de partners te ondersteunen, te informeren en te inspireren. De dag was goedgevuld en voorzag in tal van inspirerende workshops voor de diverse marktsegmenten, demosessies en getuigenissen van succesvolle partners.

Ceo Emmanuel Devriendt verhaalde over de familiale waarden en de vertaling daarvan naar de waarden voor het bedrijf. Hij lichtte de basisinzichten bij de drie merken toe. ‘Het moet functioneren, maar het moet ook mooi zijn. Voot ons kwaliteitsdesign vonden we inspiratie in de Bauhaus stijl, die zich kenmerkt door minimalisme, simpliciteit en functionaliteit. Een pot moet bij wijze van spreken een leven lang meegaan en supergoed functioneren. Tevens maakt een sterk design het leven beter en mooier – tevens onze passie.’

Ook zei Devriendt dat een uit­gekiend design voor iedereen (wereldwijd) toegankelijk moet kunnen zijn. Anders denken betekent denken in cirkels in plaats van lineair. Bij het circulaire model staat de consument altijd centraal, en handelen zowel de producent, de verdeler als de retailer met continue focus op de consument. Hierbij worden lifestyleproducten vermarkt – en geen gewone handelswaar. Profit genereren is in die context belangrijk, zonder de focus op ‘people’ en de impact op de plant en de planeet te vergeten. ‘Happy people’ zorgen voor ‘happy plants’ en vice versa.

Een gerenommeerd Belgisch tuincentrum duidde dat, mits de juiste setting en focus, partners samen succesvol kunnen zijn zoals middels service (o.a. uitgebreide merchandising) die The Pots Company biedt.

Deel dit bericht

Meer berichten

De vraag naar een sfeervolle buitenruimte blijft groeien. Consumenten willen een balkon of terras waar ze kunnen ontspannen en genieten van bloemen en groen. De Pelargonium past perfect binnen de vijf belangrijkste trends van 2025: 

Het nieuwe Naturgartencenter Kremer in Siegen is op 14 maart feestelijk geopend en in gebruik genomen. Tevens wordt dit jaar het 120-jarig jubileum gevierd van Kremer, ter gelegenheid hiervan worden 120 fascinerende tuin- en natuurverhalen gepresenteerd, die bezoekers kunnen ontdekken in de Kremer Naturgartencenters.

Zaterdag 15 maart was de feestelijke opening van de nieuwe aanwinst van tuincentrumketen bijStox: GroenRijk/bijStox in het Limburgse Berg en Terblijt. Felicitaties en veel succes gewenst aan de eigenaren Annette en Peter Stox en het team van medewerkers van bijStox.

Van 24 tot 26 juni 2025 presenteert spoga+gafa de nieuwste innovaties op het gebied van tuinmeubelen, accessoires, verlichting en zonwering. Dit jaar staat het thema Design Gardens centraal. spoga+gafa 2025 toont hoe de tuin van de toekomst eruit zal zien, met duurzame en esthetische oplossingen die inspelen op de veranderende behoeften van de tuinliefhebber. In het Trendrapport tuinmeubelen en -decoratie geeft de vakbeurs alvast enige richtlijnen.

In 2024 liet Bloemenbureau Holland uitgebreid onderzoek doen naar de houding en het koopgedrag van bloemen- en plantenkopers in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. In elk land namen ongeveer 2.000 kopers deel aan een online enquête. Daarnaast werden winkelinterviews afgenomen en vond er eyetracking-onderzoek plaats in verschillende winkelkanalen.

2024 was het warmste jaar (+1,5°C) sinds het begin van de klimaatregistratie. ‘We moeten allemaal onze inspanningen opvoeren om het klimaat te beschermen en ons aan te passen aan de klimaatverandering’, zegt Horst Fischer, directeur van de Internationale Tuinententoonstelling 2027 Metropole Ruhr (IGA).

Per 1 januari heeft het Duitse tuincentrum Gartenwelt Bocholt zich aangesloten bij GRS Retail. Met deze samenwerking kunnen de nieuwe eigenaren, Giovanni Rooks en Mark Starte, gebruikmaken van een uitgebreid dienstenpakket ter ondersteuning bij het verder ontwikkelen van hun tuincentrum.

De Week van de Groene Tuin wordt uitgebreid naar een volledige maand. April is de maand waarin veel mensen de tuin in gaan en staat voortaan in het teken van het vergroenen van tuinen, balkons en straten.

Laatste editie