Bloempotten produceren voor een beter milieu

Capi Urban Smooth & Tube dark grey

Bloempotten produceren voor een beter milieu

Capi Europe werkt transparant en met internationale keurmerken om haar milieudoelstelling te realiseren. Het is beter voor het milieu om bloempotten te produceren dan om niets te doen. De weg naar deze milieudoelstelling wil Capi geheel transparant afleggen. Daarvoor is het belangrijk om te werken met internationaal gecertificeerde keurmerken. Zo heeft Capi naast het CO2 Neutral® Label en het PEFC Keurmerk nu ook de certificering dat de Waste collectie is gemaakt van 100% gerecycled materiaal. Niet alleen roepen, maar ook echt doen.

100% Waste collectie
De bloempotten uit de 100% Waste Collectie worden gemaakt van grondstoffen van vis­netten, afvalkurk en gerecyclede Capi bloempotten. Deze grondstoffen hebben een certificering dat ze daadwerkelijk van gerecycled materiaal zijn gemaakt. Dat ruimt lekker op en maakt de bloempotten mooier dan ze al zijn.

CO2 Neutral® Label
Het CO2 Neutral® Label garandeert dat bedrijven die dit label ontvangen actief hun lokale en wereldwijde klimaatimpact berekenen, verlagen en compenseren. In tegenstelling tot ‘greenwashing’ kan dit label alleen verkregen worden dankzij serieuze, aantoonbare klimaat­inspanningen. Het label wordt uitgereikt door het onafhankelijke bureau Vinçotte. Capi heeft voor het tweede jaar op rij zowel het Product als Company CO2 Neutral® Label ontvangen.

PEFC Keurmerk
Het internationale PEFC keurmerk garandeert dat hout- en papierproducten afkomstig zijn uit een duurzaam beheerd bos en dat het bos in stand blijft. De houtvezels die in de Made in Holland bloempotten verwerkt worden (ongeveer 10% per pot) zijn PEFC-­gecertificeerd. Ze geven de potten een natuurlijke uitstraling en een mooie structuur.

Het grootste deel van de collectie wordt geproduceerd in Nederland. De Made in Holland bloempotten worden 100% klimaat­-neutraal geproduceerd in de fabriek in Tilburg, ze zijn 100% recyclebaar en voorzien van diverse keurmerken. Je herkent ze altijd en overal aan de oranje binnenkant.

Capi biedt Lifetime Warranty op alle bloempotten uit de Made in Holland collectie. De potten zijn uitvoerig getest en onderworpen aan extreme omstandigheden. Ze zijn oer­sterk, hitte- en vorstbestendig, breukbestendig en met hun robuuste uiterlijk ook nog eens superlicht. Het merk wil zoveel mogelijk voorkomen dat mensen een pot kopen, deze een paar jaar gebruiken en daarna weggooien om een nieuwe te kopen. Vandaar de levenslange garantie.

Het bedrijf heeft niet voor niets als missie ‘Grow a greener life’ omdat het vindt dat het de plicht heeft om voor toekomstige generaties te zorgen.

Deel dit bericht

Meer berichten

De vraag naar een sfeervolle buitenruimte blijft groeien. Consumenten willen een balkon of terras waar ze kunnen ontspannen en genieten van bloemen en groen. De Pelargonium past perfect binnen de vijf belangrijkste trends van 2025: 

Het nieuwe Naturgartencenter Kremer in Siegen is op 14 maart feestelijk geopend en in gebruik genomen. Tevens wordt dit jaar het 120-jarig jubileum gevierd van Kremer, ter gelegenheid hiervan worden 120 fascinerende tuin- en natuurverhalen gepresenteerd, die bezoekers kunnen ontdekken in de Kremer Naturgartencenters.

Zaterdag 15 maart was de feestelijke opening van de nieuwe aanwinst van tuincentrumketen bijStox: GroenRijk/bijStox in het Limburgse Berg en Terblijt. Felicitaties en veel succes gewenst aan de eigenaren Annette en Peter Stox en het team van medewerkers van bijStox.

Van 24 tot 26 juni 2025 presenteert spoga+gafa de nieuwste innovaties op het gebied van tuinmeubelen, accessoires, verlichting en zonwering. Dit jaar staat het thema Design Gardens centraal. spoga+gafa 2025 toont hoe de tuin van de toekomst eruit zal zien, met duurzame en esthetische oplossingen die inspelen op de veranderende behoeften van de tuinliefhebber. In het Trendrapport tuinmeubelen en -decoratie geeft de vakbeurs alvast enige richtlijnen.

In 2024 liet Bloemenbureau Holland uitgebreid onderzoek doen naar de houding en het koopgedrag van bloemen- en plantenkopers in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. In elk land namen ongeveer 2.000 kopers deel aan een online enquête. Daarnaast werden winkelinterviews afgenomen en vond er eyetracking-onderzoek plaats in verschillende winkelkanalen.

2024 was het warmste jaar (+1,5°C) sinds het begin van de klimaatregistratie. ‘We moeten allemaal onze inspanningen opvoeren om het klimaat te beschermen en ons aan te passen aan de klimaatverandering’, zegt Horst Fischer, directeur van de Internationale Tuinententoonstelling 2027 Metropole Ruhr (IGA).

Per 1 januari heeft het Duitse tuincentrum Gartenwelt Bocholt zich aangesloten bij GRS Retail. Met deze samenwerking kunnen de nieuwe eigenaren, Giovanni Rooks en Mark Starte, gebruikmaken van een uitgebreid dienstenpakket ter ondersteuning bij het verder ontwikkelen van hun tuincentrum.

De Week van de Groene Tuin wordt uitgebreid naar een volledige maand. April is de maand waarin veel mensen de tuin in gaan en staat voortaan in het teken van het vergroenen van tuinen, balkons en straten.

Laatste editie