Brazil

IMG_7927

Brazil

Onder het merk Mimesis leveren The Orchid Growers jaarrond vele duurzaam geteelde variëteiten en bijzondere concepten met Phalaenopsis. Door het gemak van een totaalassortiment, waardoor je Phalaenopsis in al haar verschijningen onder één dak kunt vinden, vormen The Orchid Growers een one-stop-shop voor high-end Phalaenopsis.


Ter Laak Orchids en Orchios zijn de sinds begin 2022 samenwerkende kwekerijen achter The Orchid Growers. De twee familie-
bedrijven in Phalaenopsis produceren gezamenlijk jaarlijks 11 miljoen orchideeën in diverse potmaten.

En ze gaan nog een stapje verder. Vanwege een onlangs gestarte samenwerking met kledingmerk A fish named Fred is een kleurrijke orchideeën print ontwikkeld voor zowel de zomercollectie van A fish named Fred alsook voor een potcover van de Mimesis orchideeën van The Orchid Growers. Met deze mooie designs hebben The Orchid Growers begin maart een eerste winkel­presentatie neergezet bij de tuincentra van bijSTOX in Roermond en Heerlen.

A fish named Fred is een kleurrijk herenkledingmerk waarvan de zomercollectie 2023 in het teken staat van het thema Brazil. Naast zomercarnaval en de jungle horen daar natuurlijk orchideeën bij. Naast twee poloshirts met orchideeënprint, zijn ook de orchideeën van Mimesis letterlijk in een bijpassend nieuw jasje gestoken. bijSTOX is exclusief verkooppunt van deze bijzondere, op orchideeën gestoelde producten.

Deel dit bericht

Meer berichten

IPM Essen heeft een nieuw forum gepland in het jonge planten­gebied in hal 2: van 28 tot en met 31 januari 2025 kunnen veredelaars en kwekers van jonge planten op Messe Essen informatie uitwisselen over de toekomstige thema’s van deze belangrijke interface in de tuinbouw. ​​‘Op IPM Essen willen we een ontmoetingsplaats bieden in het centrum van het jonge plantengebied waar actuele onderwerpen en oplossingen kunnen worden besproken met experts en producenten, evenals kennis en knowhow kunnen worden doorgegeven’, legt IPM-projectmanager Andrea Hölker uit.

Vanaf heden is er per kwartaal een specifiek prijsindexcijfer voor de groenbranche beschikbaar op de website van CBS. Dit prijsindexcijfer ‘landschapsverzorging’ biedt groenondernemers de mogelijkheid om een betrouwbare en sectorspecifieke referentie te gebruiken voor hun prijsindexering. Hiermee wordt een belangrijke stap gezet in het verbeteren van de transparantie en eenduidigheid binnen de sector.

Pets Place opent deze zomer een flagshipstore (2.100 m²) in The Wall, het rode winkelcentrum langs de A2 ter hoogte van Utrecht. Het nieuwe filiaal komt in het voormalige pand van BCC.

‘Intratuin is bezig om in alle winkels de Samen Groen Bezig route uit te rollen. Voor de opening van IT in Hulst in maart zijn een aantal borden opgehangen met informatie over duurzaam tuinieren maar al snel werd duidelijk dat meer uitingen nodig waren omdat er heel veel relevante onder­werpen zijn.

Van 3 tot 11 augustus was het Singapore Garden Festival 2024. Een groots event met diverse competities op het gebied van tuinontwerp en bloemsierkunst.

Nadat het herfstblad gevallen is komt er letterlijk een eind aan een kleurrijk seizoen: tuin, balkon en of terras zien grauw en grijs. Met groenblijvers geef je de tuin een permanent groene uitstraling, ook in herfst en winter. Evergreens kun je uiteraard ook in potten planten.

Magical Hydrangea, bekend om haar sterke en van kleur veranderende hortensia’s voor zowel tuin als kamer, heeft bij de ontwikkeling van nieuwe merchandise lijn een unieke print ontworpen. Met de zogenaamde cyanotype techniek; een uniek fotografisch proces en toegepast met echte Magical blad- en bloemonderdelen. De primeur van de nieuwe Magical merchandise lijn wordt tijdens de najaarsbeurs van Plantarium|Groen Direkt in Boskoop gepresenteerd – stand nr. J1.126.

Laatste editie