Bloemenpark Appeltern, beleef de mooiste tuinen

Scherm­afbeelding 2024-03-11 om 11.27.56

Bloemenpark Appeltern, beleef de mooiste tuinen

Met de nieuwe naam Bloemenpark Appeltern gaat Appeltern voor de wow-factor. Eigenaar Ben van Ooijen heeft er zin in. ‘We willen een meer verbindende factor worden binnen de branche, en voelen dat het enthousiasme daarvoor alleen maar groeiende is.’

Begin dit jaar ontstond er enige onduidelijkheid in de berichtgeving aangezien het tuinenpark vorig jaar ook al een naamwisseling heeft ondergaan. ‘Het ongelukkige is dat de potentiële nieuwe eigenaar de regie in handen had. Hij wilde een park dat meer gericht was op gezinnen met kinderen. De naam Appeltern Adventure Park werd gelanceerd, en wij gingen daar enthousiast in mee. Toen deze missie stopte, zijn we weer op onze oude koers gaan varen – maar wel met een flink aantal vernieuwingen.’

De volledige nieuwe naam is ‘Bloemenpark Appeltern, beleef de mooiste tuinen. Bloemenpark, omdat we denken dat we met die term meer mensen aan ons mooie park kunnen binden, expliceert Van Ooijen. En ‘Beleef de mooiste tuinen’ omdat dat is waar we al 35 jaar om bekend staan en ook willen blijven.’

Het plan is om de parkwaarde te vergroten door een aantal wow-plekken te realiseren met bloeiende taferelen. Het rozenpark wordt vergroot en er is een samenwerking met een dahlia­kweker. ‘Ook is Joyce Oomen van Blooming Business bij ons park betrokken om met een- en tweejarige planten op meerdere plekken wow-effecten te creëren.’

‘In 2024 gaan we ons masterplan opnieuw bekijken en daaraan zeker wat elementen toevoegen. Wat dat zal zijn? Dat weten we nog niet, dat kan variëren van een tuincentrum tot overnachtingsfaciliteiten tot een grote hal voor het presenteren van bloemenshows. Vooraleerst gaan we terug naar de basis: een mooi inspirerend tuinenpark. De tijd lijkt er rijp voor. Er is oprechte aandacht voor de goede aspecten van de tuin: planten, de bodem en bio­diversiteit. Daar beleving aan geven, laat dat maar aan ons over’, aldus Van Ooijen.

Foto’s Fred Roest

Deel dit bericht

Meer berichten

IPM Essen heeft een nieuw forum gepland in het jonge planten­gebied in hal 2: van 28 tot en met 31 januari 2025 kunnen veredelaars en kwekers van jonge planten op Messe Essen informatie uitwisselen over de toekomstige thema’s van deze belangrijke interface in de tuinbouw. ​​‘Op IPM Essen willen we een ontmoetingsplaats bieden in het centrum van het jonge plantengebied waar actuele onderwerpen en oplossingen kunnen worden besproken met experts en producenten, evenals kennis en knowhow kunnen worden doorgegeven’, legt IPM-projectmanager Andrea Hölker uit.

Vanaf heden is er per kwartaal een specifiek prijsindexcijfer voor de groenbranche beschikbaar op de website van CBS. Dit prijsindexcijfer ‘landschapsverzorging’ biedt groenondernemers de mogelijkheid om een betrouwbare en sectorspecifieke referentie te gebruiken voor hun prijsindexering. Hiermee wordt een belangrijke stap gezet in het verbeteren van de transparantie en eenduidigheid binnen de sector.

Pets Place opent deze zomer een flagshipstore (2.100 m²) in The Wall, het rode winkelcentrum langs de A2 ter hoogte van Utrecht. Het nieuwe filiaal komt in het voormalige pand van BCC.

‘Intratuin is bezig om in alle winkels de Samen Groen Bezig route uit te rollen. Voor de opening van IT in Hulst in maart zijn een aantal borden opgehangen met informatie over duurzaam tuinieren maar al snel werd duidelijk dat meer uitingen nodig waren omdat er heel veel relevante onder­werpen zijn.

Van 3 tot 11 augustus was het Singapore Garden Festival 2024. Een groots event met diverse competities op het gebied van tuinontwerp en bloemsierkunst.

Nadat het herfstblad gevallen is komt er letterlijk een eind aan een kleurrijk seizoen: tuin, balkon en of terras zien grauw en grijs. Met groenblijvers geef je de tuin een permanent groene uitstraling, ook in herfst en winter. Evergreens kun je uiteraard ook in potten planten.

Magical Hydrangea, bekend om haar sterke en van kleur veranderende hortensia’s voor zowel tuin als kamer, heeft bij de ontwikkeling van nieuwe merchandise lijn een unieke print ontworpen. Met de zogenaamde cyanotype techniek; een uniek fotografisch proces en toegepast met echte Magical blad- en bloemonderdelen. De primeur van de nieuwe Magical merchandise lijn wordt tijdens de najaarsbeurs van Plantarium|Groen Direkt in Boskoop gepresenteerd – stand nr. J1.126.

Laatste editie