Bezoekerservaring centraal bij Maison&Objet

M&O_Janv23_Ambiance_0694_©AETHION

Bezoekerservaring centraal bij Maison&Objet

Ondanks transportstakingen en een onzeker economisch klimaat, werd de wintereditie van Maison
&Objet Paris afgesloten in een zeer positieve en vriendelijke sfeer.

De M&O wintereditie in Parijs werd bezocht door ruim 67.000 vak­bezoekers, waarvan bijna 45% internationaal. Meer dan 2.300 merken, zowel opkomende, debuterende als gevestigde namen, in veelal prachtig ontworpen stands lanceerden hun nieuwe, innovatieve collecties.

De bezoekerservaring stond centraal. Ook de teams van Maison&Objet wilden meer dan ooit er voor zorgen dat een bezoek aan de beurs meer was dan alleen een ‘winkelervaring’.

Van Raphael Navot, Designer van het Jaar, was het ontwerp van de Apothem Lounge dat inspireerde tot rust en meditatie. Bezoekers konden pauzeren en nieuwe energie opdoen in een verfijnde omgeving waarvan elk detail, van de muziek tot de kleuren en tex­turen, zorgvuldig was ontworpen.

Het centrale thema Take Care! kwam op vele manieren tot uiting inclusief diverse highlights op het gebied van duurzaam design. Zo bouwde designer Laurence Carr voor de gezamenlijke Deense inzending een showcase van elf ‘huizen’ rond het thema Circularity in Action.

Maar liefst 500 bedrijven exposeerden voor het eerst, tot groot genoegen van kopers die voort­durend op zoek zijn naar nieuwe en vernieuwende leveranciers. De jongste ontwerpers van accessoires waren te vinden onder de noemer Spotlight. De focus op de volgende generatie werd tevens belichaamd door zeven Spaanse Rising Talents en door een kleurrijke Britse presentatie in de vorm van de British Capsule.

De volgende editie van M&O Paris is 7-11 september.

Deel dit bericht

Meer berichten

Inspiratie voor een feestelijke thuisomgeving: daar draaien de tuincentra hun hand niet voor om gezien de vele uitbundige en uitgebreide kerstshows die in het hele land talloze bezoekers trekken. De crux is het krijgen van een goede balans tussen beleving en handel – iets wat de tuincentra steeds beter in de vingers lijken te hebben. De vele handel staat overzichtelijk opgesteld in stellingen en draadmanden; zo voor het pakken. Want die mooie sfeerpresentaties moeten vooral ook de koopknop triggeren. ‘Dit jaar nog meer handel ingekocht omdat we daarvan vorig jaar soms wat tekort kwamen’, zegt Mark Hendriksen van Intratuin Deventer. Wat we daar, en in de rest van het land, kunnen beleven laten we zien in deze kerstshow compilatie.

De kerstshowkoorts waart al enkele weken door tuincentrumland. Er wordt in het hele land – van noord naar zuid – koortsachtig gewerkt aan de opbouw van de kerstshows. Het belooft weer een heel spektakel te worden waar mensen ook dit jaar weer van heinde en verre naar toe zullen reizen. TuinZaken nam alvast een kijkje achter de schermen bij de kerstshows van Intratuin Duiven en bij Tuincentrum Leurs in Venlo.

De najaarseditie van de no nonsens groene vakbeurs gericht op de handel, Plantarium|Groen-Direkt, was succesvol blijkens de positieve handelsstemming en tevreden exposanten. De combinatie Plantarium|Groen-Direkt heeft, met de 230 stands, aantrekkingskracht op het groene vakpubliek – de beursvloer was beide dagen goed gevuld met bezoek.

Tuinbranche Nederland presenteerde eerder dit jaar al de drie tuintrends van 2025 waarbij klimaatbestendigheid de basis vormt. De trends Cosmic Future, Slow Life en Unique Utopia hebben een verschillende uitstraling. Ook kan een klimaatbestendige tuin anno 2025 zowel een wilde uitstraling als een strak ontwerp hebben. Nieuwe sfeerbeelden tonen hoe tuinplanten, struiken en bomen daarbij sfeerbepalend zijn.

De 25 finalisten voor de Glazen Tulp Awards 2024-2025 zijn bekend. Kwekers kweken met passie en zetten dit product vervolgens met zorg in de markt. Reden dat kwekers noviteiten en concepten graag onder de aandacht brengen.

Webshop Topbloemen.nl, onderdeel van Topgeschenken.nl, gaf in juni aan de vaste samenwerking met 83 lokale bloemisten uiterlijk per 30 juni 2025 te ontbinden om voortaan de logistiek vanuit eigen regionale distributiecentra te regelen.

Megan James (28) is de nieuwe medewerker van Tuinbranche Nederland op het thema duurzaamheid. ‘Ik kom uit de regio Utrecht en woon samen met mijn vriend Olivier en teckel Gina. In mijn vrije tijd ben ik graag actief door te wandelen in de natuur, te sporten en te repeteren met mijn theatergroep.’

Gerecycled afval als basis voor meer natuur in de stad klinkt u­topischer dan het in werkelijkheid is. The Urban Jungle Project ontwikkelde in samenwerking met de 3D print experts van 10XL constructies uit 100% gerecycled consumentenafval voor de toepassing van bomen, struiken en vaste planten op daken, straten en pleinen.

Dit jaar start Smiemans Projecten met de bouw van een ambitieus project voor de grootste botanische tuin in Zweden, Botaniska trädgård in Göteborg dat jaarlijks door 600.000 bezoekers wordt bezocht, het terrein is in totaal 75 hectare groot.

Laatste editie