Beeztees the world of puppy

Beeztees

Beeztees the world of puppy

April is voor Beeztees ook wel de newborn maand. In deze maand zetten wij het puppy concept extra in het zonnetje. Sinds 2018 is het Beeztees Puppy Concept één van onze meest toonaangevende concepten. Het assortiment is zeer divers, functioneel en tegelijkertijd ziet het er ook nog eens fantastisch uit. Het perfecte concept om een nieuwe hondeneigenaar vanaf het begin aan je winkel te binden!

Ieder jaar komen er weer veel nieuwe puppy’s bij. Voor een nieuwe hondenbezitter is het aanschaffen van de pup en de puppyfase zelf, hèt belangrijkste moment. In deze fase is er veel behoefte aan informatie, specifieke producten en ook een speciale (baby-achtige/schattige) beleving. Voor retailers liggen hier veel kansen om daar op in te spelen. Eén van deze kansen is, het doorvoeren van puppy als aparte categorie op de winkelvloer. Op die manier kan er optimaal rendement uit deze doelgroep worden gehaald.

INFORMATIEVOORZIENING
Een nieuwe puppy-eigenaar is vaak nog onwetend. Dit brengt ook de nodige onzekerheden met zich mee. Hierdoor is hij of zij nog veel op zoek naar informatie en worden er puppy checklists geraadpleegd. Het is daarom als winkel ook verstandig, om deze consumenten goed op weg te helpen met wat zij allemaal nodig hebben voor hun pup. Dit kun je doen door extra informatievoorzieningen bij het schap, of door medewerkers de klant te laten helpen. Ook kan de website een rol spelen. Door op de website relevante informatie te plaatsen, ben je goed zichtbaar voor de nieuwe hondeneigenaar.

ALLES VOOR DE PUP
Als retailer is het belangrijk om alles voor de pup aan te bieden. Doordat vaak puppy checklists worden geraadpleegd, is de consument specifiek op zoek naar deze producten.

Belangrijke segmenten zijn onder andere:
    â€¢    Spelen
    â€¢    Slapen
    â€¢    Eten&Drinken

SPELEN

Binnen de categorie spelen zijn een aantal artikelen erg belangrijk:  van kauwspeelgoed, tot verschillende soorten knuffels, denkspelletjes&snuffelmatten en heartbeat knuffels. Deze knuffels dragen bij aan de ontwikkeling van de pup en geven de puppy een vertrouwd gevoel in zijn of haar nieuwe omgeving.

SLAPEN
Puppy’s slapen heel veel uren per dag en daarom is een goede rustplek ook zo belangrijk. Hiervoor is een bench met benchkussen perfect, maar ook een eigen mandje of kussen is erg fijn.     

ETEN&DRINKEN
Tot slot mag eten en drinken natuurlijk ook niet ontbreken! Hiervoor zijn verschillende voer- en drinkbakken geschikt, maar ook een likmat kan een uitkomst bieden om rustig te leren eten en schrokken te voorkomen.

 

Scan de QR-code voor meer informatie over het puppy concept of volg @beeztees_puppy

Deel dit bericht

Meer berichten

Stilstaan is achteruitgaan, daarom pakken we elk jaar een of meerdere afdelingen aan voor een nieuwe uitstraling, zegt tuincentrumondernemer Peggy Leurs. ‘Dit jaar hebben we meerdere afdelingen samen gepakt en insamenwerking met Laurens Doesborgh van lookINsight een compleet nieuwe winkelroute gemaakt. Deze nieuwe route voert je langs geheel vernieuwde afdelingen met een groot wow effect. Het gaat om de afdelingen interieur, kamerplanten, dieren, sfeer, geur en snijbloemen. Alle afdelingen zullen midden maart helemaal klaar zijn. Een mega klus maar dankzij een zeer enthousiast team, dat zeer betrokken is bij de ombouw- en verbouwplannen, met een geweldig resultaat.’

Wie zijn je klanten? Een succesvolle strategie voor een tuincentrum begint bij een goed begrip van het klantenpotentieel in het verzorgingsgebied. Door een grondige locatieanalyse uit te voeren, kunnen tuincentra beter inspelen op de behoeften van hun klanten en strategische beslissingen nemen over assortiment, marketing en uitbreiding.

De voorjaarseditie van Plantarium|Groen-Direkt, 4-5 februari bevestigde de energie in de sector. Tuincentra zijn enthousiast over het voorjaar en kwekers zijn goed voorbereid op de vraag. Het resulteerde in een drukke beurs, waar veel buitenplanten van eigenaar wisselden. 

De nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van kerst- en sfeerartikelen werden gepresenteerd op de GRS Januaribeurs op 22 en 23 januari.

In het jaar dat Dijk 35 jaar bestaat, is er nieuws met een feestelijk tintje: Dijk Natural Collections komt weer voor honderd procent in handen van oprichter Wim Dijk. Voor Dijk Natural Collections is dit een hele mooie nieuwe schrede.

De Nederlandse bloemen- en plantenexport realiseert 7,1 miljard euro in 2024, een groei van 4%. Dit blijkt uit de exportstatistieken van Floridata, gepubliceerd door de VGB. De exportwaarde van snijbloemen steeg met 7% en komt daarmee uit op 4,4 miljard euro. De export van planten bleef op hetzelfde niveau als vorig jaar, met een omzet van 2,6 miljard euro.

Na bijna vijf jaar inzet voor de Belgische Tuincentra Vereniging (BTV) heeft directeur Dirk Ballekens besloten te stoppen en zijn loopbaan een andere oriëntering te geven. ‘Tijdens deze periode heb ik mijn activiteiten voor BTV gecombineerd met zelfstandige activiteiten: een pompoenenkwekerij, lesgever voor agrarische vormingsinstellingen, lezingen voor verenigingen en het brouwen van twee bieren’, expliceert Ballekens. ‘Afgelopen jaar werd duidelijk dat alles nog moeilijk te combineren valt. Finaal heb ik besloten om door te gaan met mijn zelfstandige activiteiten.’

Intratuin gaat voor een goed bio-begin van het nieuwe jaar. Sinds januari is er in de winkels een breed biologisch assortiment aan kamerplanten te vinden, van Aloe vera en varens tot vetplanten. Om de klant een handje te helpen zijn er in verschillende winkels speciale plekken ingericht, zoals de Biotafel, waar de biologische kamerplanten worden uitgelicht. Hiermee claimt Intratuin een van de eerste retailers te zijn met een grootschalig biologisch assortiment.

‘We beginnen het jaar met groot nieuws’, zo laat Peter Stox weten. ‘GroenRijk Berg en Terblijt wordt lid van onze bijSTOX- familie! Wij kijken met veel enthousiasme uit naar deze uitbreiding dat een belangrijke stap is in onze missie om hét tuincentrum van heel Limburg te zijn.’

Laatste editie