Uniek kippenconcept: Kip is hip!

Beeztees_sfeer

Uniek kippenconcept: Kip is hip!

Er komen meer en meer hobbykippen bij. Niet alleen in Nederland, want wereldwijd is de kip een populair ­– maar onderschat – huisdier! ‘Tijdens onze zoektocht naar kippenproducten, kwamen we er al snel achter dat er maar weinig leuke en tegelijkertijd functionele producten zijn voor de kip’, aldus Renate Berkelmans, Product Manager bij Beeztees. Gezien de grote potentiële marktomvang en het huidige smalle aanbod, introduceert Beeztees een geweldig kippenconcept, gemaakt van 100% gerecycled materiaal!

Beeztees slaat met deze introductie een nieuwe weg in. De kip is een enorm populair huisdier en verdient het dan ook om verwend te worden met accessoires voor in het kippenhok, om het leuker te maken om rond te scharrelen.

Alle producten zijn gemaakt van 100% gerecycled materiaal. Dit sluit aan op de ambitie van Beeztees om duurzamer te ondernemen. Beeztees doet dat door komende jaren steeds meer duurzame producten toe te voegen aan het assortiment.

‘Duurzame product-ontwikkeling is waar we als bedrijf de grootste impact kunnen maken en wat daarnaast ook heel erg bij ons
bedrijfsmodel past’.

100% GERECYCLED
Wat dit kippenconcept zo uniek maakt is, dat de producten allemaal zijn gemaakt van 100% gerecycled plastic afkomstig van drink- pakken. De papiervezels, ook afkomstig van deze drinkpakken, worden hergebruikt bij de fabricage van onder andere dozen en toiletpapier.

Op deze ECO-vriendelijke wijze worden gebruikte drinkpakken gered van de verbrandingsoven en hergebruikt voor het maken van nieuwe producten. De touwen van de schommel en snackroller, zijn gemaakt van gerecyclede PET flessen.

De verpakkingen van de producten zijn gemaakt van FSC karton en de producten zelf kunnen worden gerecycled.

EIGEN DESIGN
Alle producten binnen het kippenconcept zijn door Beeztees zelf ontworpen en daardoor 100% uniek. Bovendien zijn alle modellen geregistreerd. Alle producten worden in Nederland geproduceerd.

De producten kunnen in alle seizoenen, van de winter tot aan de zomer, worden gebruikt en zijn te reinigen in de vaatwasser op de ECO stand.

‘Maar bovenal, zijn het geweldige producten, die bovenmatig onder de aandacht stonden op de Interzoo’, aldus Renate Berkelmans. De producten gaan verveling tegen in het hok of de ren en de kip kan er spelenderwijs mee worden beloond en gevoerd.

EAT, SNACK & PLAY
Het concept kan worden onderverdeeld in drie groepen: EAT, SNACK & PLAY. Met de twee producten binnen de categorie EAT, zoals de voerbak, kan de kip op een leuke en functionele manier worden gevoerd. Met de producten binnen de SNACK categorie, kan de kip van snacks worden voorzien, bijvoorbeeld middels de speel- en snacktoren. Tot slot kunnen met de PLAY producten, kippen spelenderwijs worden beloond met lekkers. Hiervoor is de snackbal zeer geschikt.

EGG-CITED GEWORDEN?
Getting egg-cited, één van de dingen die we overdragen met dit concept. Niet alleen voor de kip zijn deze producten leuk, maar ook voor de baasjes is het leuk om de kip ermee bezig te zien!

Het kippenconcept is in het schap mooi te presenteren door de toevoeging van promotionele materialen, zoals een mediaplayer met te gekke kippenvideo’s. Daarnaast worden ook influencers ingezet om de producten onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Jaarrond te presenteren in de winkel!

Scan de QR code
voor meer product-
informatie.

Het kippenconcept is in het schap mooi te presenteren door de toevoeging van promotionele materialen, zoals een mediaplayer met te gekke kippenvideo’s. Daarnaast worden ook influencers ingezet om de producten onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Jaarrond te presenteren in de winkel!

Deel dit bericht

Meer berichten

De vraag naar een sfeervolle buitenruimte blijft groeien. Consumenten willen een balkon of terras waar ze kunnen ontspannen en genieten van bloemen en groen. De Pelargonium past perfect binnen de vijf belangrijkste trends van 2025: 

Het nieuwe Naturgartencenter Kremer in Siegen is op 14 maart feestelijk geopend en in gebruik genomen. Tevens wordt dit jaar het 120-jarig jubileum gevierd van Kremer, ter gelegenheid hiervan worden 120 fascinerende tuin- en natuurverhalen gepresenteerd, die bezoekers kunnen ontdekken in de Kremer Naturgartencenters.

Zaterdag 15 maart was de feestelijke opening van de nieuwe aanwinst van tuincentrumketen bijStox: GroenRijk/bijStox in het Limburgse Berg en Terblijt. Felicitaties en veel succes gewenst aan de eigenaren Annette en Peter Stox en het team van medewerkers van bijStox.

Van 24 tot 26 juni 2025 presenteert spoga+gafa de nieuwste innovaties op het gebied van tuinmeubelen, accessoires, verlichting en zonwering. Dit jaar staat het thema Design Gardens centraal. spoga+gafa 2025 toont hoe de tuin van de toekomst eruit zal zien, met duurzame en esthetische oplossingen die inspelen op de veranderende behoeften van de tuinliefhebber. In het Trendrapport tuinmeubelen en -decoratie geeft de vakbeurs alvast enige richtlijnen.

In 2024 liet Bloemenbureau Holland uitgebreid onderzoek doen naar de houding en het koopgedrag van bloemen- en plantenkopers in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. In elk land namen ongeveer 2.000 kopers deel aan een online enquête. Daarnaast werden winkelinterviews afgenomen en vond er eyetracking-onderzoek plaats in verschillende winkelkanalen.

2024 was het warmste jaar (+1,5°C) sinds het begin van de klimaatregistratie. ‘We moeten allemaal onze inspanningen opvoeren om het klimaat te beschermen en ons aan te passen aan de klimaatverandering’, zegt Horst Fischer, directeur van de Internationale Tuinententoonstelling 2027 Metropole Ruhr (IGA).

Per 1 januari heeft het Duitse tuincentrum Gartenwelt Bocholt zich aangesloten bij GRS Retail. Met deze samenwerking kunnen de nieuwe eigenaren, Giovanni Rooks en Mark Starte, gebruikmaken van een uitgebreid dienstenpakket ter ondersteuning bij het verder ontwikkelen van hun tuincentrum.

De Week van de Groene Tuin wordt uitgebreid naar een volledige maand. April is de maand waarin veel mensen de tuin in gaan en staat voortaan in het teken van het vergroenen van tuinen, balkons en straten.

Laatste editie