Uniek kippenconcept: Kip is hip!

Beeztees_sfeer

Uniek kippenconcept: Kip is hip!

Er komen meer en meer hobbykippen bij. Niet alleen in Nederland, want wereldwijd is de kip een populair ­– maar onderschat – huisdier! ‘Tijdens onze zoektocht naar kippenproducten, kwamen we er al snel achter dat er maar weinig leuke en tegelijkertijd functionele producten zijn voor de kip’, aldus Renate Berkelmans, Product Manager bij Beeztees. Gezien de grote potentiële marktomvang en het huidige smalle aanbod, introduceert Beeztees een geweldig kippenconcept, gemaakt van 100% gerecycled materiaal!

Beeztees slaat met deze introductie een nieuwe weg in. De kip is een enorm populair huisdier en verdient het dan ook om verwend te worden met accessoires voor in het kippenhok, om het leuker te maken om rond te scharrelen.

Alle producten zijn gemaakt van 100% gerecycled materiaal. Dit sluit aan op de ambitie van Beeztees om duurzamer te ondernemen. Beeztees doet dat door komende jaren steeds meer duurzame producten toe te voegen aan het assortiment.

‘Duurzame product-ontwikkeling is waar we als bedrijf de grootste impact kunnen maken en wat daarnaast ook heel erg bij ons
bedrijfsmodel past’.

100% GERECYCLED
Wat dit kippenconcept zo uniek maakt is, dat de producten allemaal zijn gemaakt van 100% gerecycled plastic afkomstig van drink- pakken. De papiervezels, ook afkomstig van deze drinkpakken, worden hergebruikt bij de fabricage van onder andere dozen en toiletpapier.

Op deze ECO-vriendelijke wijze worden gebruikte drinkpakken gered van de verbrandingsoven en hergebruikt voor het maken van nieuwe producten. De touwen van de schommel en snackroller, zijn gemaakt van gerecyclede PET flessen.

De verpakkingen van de producten zijn gemaakt van FSC karton en de producten zelf kunnen worden gerecycled.

EIGEN DESIGN
Alle producten binnen het kippenconcept zijn door Beeztees zelf ontworpen en daardoor 100% uniek. Bovendien zijn alle modellen geregistreerd. Alle producten worden in Nederland geproduceerd.

De producten kunnen in alle seizoenen, van de winter tot aan de zomer, worden gebruikt en zijn te reinigen in de vaatwasser op de ECO stand.

‘Maar bovenal, zijn het geweldige producten, die bovenmatig onder de aandacht stonden op de Interzoo’, aldus Renate Berkelmans. De producten gaan verveling tegen in het hok of de ren en de kip kan er spelenderwijs mee worden beloond en gevoerd.

EAT, SNACK & PLAY
Het concept kan worden onderverdeeld in drie groepen: EAT, SNACK & PLAY. Met de twee producten binnen de categorie EAT, zoals de voerbak, kan de kip op een leuke en functionele manier worden gevoerd. Met de producten binnen de SNACK categorie, kan de kip van snacks worden voorzien, bijvoorbeeld middels de speel- en snacktoren. Tot slot kunnen met de PLAY producten, kippen spelenderwijs worden beloond met lekkers. Hiervoor is de snackbal zeer geschikt.

EGG-CITED GEWORDEN?
Getting egg-cited, één van de dingen die we overdragen met dit concept. Niet alleen voor de kip zijn deze producten leuk, maar ook voor de baasjes is het leuk om de kip ermee bezig te zien!

Het kippenconcept is in het schap mooi te presenteren door de toevoeging van promotionele materialen, zoals een mediaplayer met te gekke kippenvideo’s. Daarnaast worden ook influencers ingezet om de producten onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Jaarrond te presenteren in de winkel!

Scan de QR code
voor meer product-
informatie.

Het kippenconcept is in het schap mooi te presenteren door de toevoeging van promotionele materialen, zoals een mediaplayer met te gekke kippenvideo’s. Daarnaast worden ook influencers ingezet om de producten onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Jaarrond te presenteren in de winkel!

Deel dit bericht

Meer berichten

IPM Essen heeft een nieuw forum gepland in het jonge planten­gebied in hal 2: van 28 tot en met 31 januari 2025 kunnen veredelaars en kwekers van jonge planten op Messe Essen informatie uitwisselen over de toekomstige thema’s van deze belangrijke interface in de tuinbouw. ​​‘Op IPM Essen willen we een ontmoetingsplaats bieden in het centrum van het jonge plantengebied waar actuele onderwerpen en oplossingen kunnen worden besproken met experts en producenten, evenals kennis en knowhow kunnen worden doorgegeven’, legt IPM-projectmanager Andrea Hölker uit.

Vanaf heden is er per kwartaal een specifiek prijsindexcijfer voor de groenbranche beschikbaar op de website van CBS. Dit prijsindexcijfer ‘landschapsverzorging’ biedt groenondernemers de mogelijkheid om een betrouwbare en sectorspecifieke referentie te gebruiken voor hun prijsindexering. Hiermee wordt een belangrijke stap gezet in het verbeteren van de transparantie en eenduidigheid binnen de sector.

Pets Place opent deze zomer een flagshipstore (2.100 m²) in The Wall, het rode winkelcentrum langs de A2 ter hoogte van Utrecht. Het nieuwe filiaal komt in het voormalige pand van BCC.

‘Intratuin is bezig om in alle winkels de Samen Groen Bezig route uit te rollen. Voor de opening van IT in Hulst in maart zijn een aantal borden opgehangen met informatie over duurzaam tuinieren maar al snel werd duidelijk dat meer uitingen nodig waren omdat er heel veel relevante onder­werpen zijn.

Van 3 tot 11 augustus was het Singapore Garden Festival 2024. Een groots event met diverse competities op het gebied van tuinontwerp en bloemsierkunst.

Nadat het herfstblad gevallen is komt er letterlijk een eind aan een kleurrijk seizoen: tuin, balkon en of terras zien grauw en grijs. Met groenblijvers geef je de tuin een permanent groene uitstraling, ook in herfst en winter. Evergreens kun je uiteraard ook in potten planten.

Laatste editie