Air So Pure zet in op een groene revolutie

ER5_1710

Air So Pure zet in op een groene revolutie

Air So Pure zet in op een groene revolutie die bijdraagt aan het welzijn van ons allemaal. Met een duidelijke visie om mensen in hun kracht te zetten en bewust te maken van het belang van gezondheid en welzijn.

Air So Pure kweekt en levert planten om het welzijn van mensen te bevorderen. Niet wat de consument vraagt, maar een oplossing bieden die zij nodig hebben. De nieuwe propositie gaat verder dan alleen de luchtzuiverende werking. Met Air So Pure planten is iedere consument in staat om een eigen ruimte te vergroenen en het welzijn daarmee te vergroten.

Air So Pure planten zijn mooie planten met een aantrekkelijke en positieve boodschap die in samenwerking met de ketenpartners hun weg vinden naar tevreden klanten en consumenten in Europa.

Air So Pure is in 2007 gestart, als plantenmerk en als gelijknamige telersvereniging met als doel de Europese consumenten te wijzen op de voordelen van de sterk luchtzuiverende planten van uitstekende kwaliteit en de
toegevoegde waarde hiervan.

Bij de start vormde de luchtzuiverende krachten de basis voor het Air So Pure assortiment en dit is nog altijd het geval. Uit diverse onderzoeken blijkt dat de planten naast de luchtzuiverende effecten nog veel meer voordelen bieden.

Tijdens de groei verbeteren Air So Pure planten ook de luchtvochtigheid op natuurlijke wijze en zorgen ze met hun bladeren voor een aangenamere akoestiek. Mensen voelen zich fijner in een ruimte met levende planten. Daardoor nemen de concentratie en creativiteit toe, terwijl spanning, gevoel van stress en daarmee ook het ziekteverzuim afnemen.

Sinds de start in 2007 zijn de telersvereniging en het assortiment op marktgerichte wijze uitgebreid. Onlangs is Concorde Plants uit Honselersdijk toegetreden als nieuw lid en heeft Forever Plants drie nieuwe producten succesvol laten testen en deze zijn 1 februari jongstleden aan het Air So Pure assortiment toegevoegd.
Air So Pure planten worden bij Fytagoras in Leiden wetenschappelijk getest op hun vermogen om schadelijke stoffen uit de lucht op te nemen. Hiervoor is ook de ASP-norm ontwikkeld. Daarmee bepalen de kwekers of het geteste product het Air So Pure merk mag dragen.

Inmiddels telt de telersvereniging 14 trotse leden en de collectie bestaat inmiddels uit 16 verschillende productgroepen met daarbinnen ruim 170 verschillende artikelen.

Air So Pure is een bekend merk met één duidelijk verhaal voor de consumenten. Met de nieuwe, eigentijdse uitstraling en de slogan; ‘creëer jouw eigen world of wellbeing met onze luchtzuiverende planten!’ worden de shoppers gestimuleerd om zelf met Air So Pure planten hun leef- werk- en relax omgeving te vergroenen voor meer welzijn.

Aankleding van de winkelpresentatie met tafelranden, informatiekaarten en borden boven de tafels versterkt het geheel.

De Air So Pure planten zijn allemaal voorzien van een etiket met Air So Pure-logo. De verkooppunten halen de hoogste omzet als de boodschap helder is. Dit betekent naast de aankleding ook enkel en alleen Air So Pure planten op de tafels, zodat de shoppers niet gaan twijfelen, maar kopen.

Ontdek de luchtzuiverende groenmakers van Air So Pure en creëer… A world of wellbeing!

Deel dit bericht

Meer berichten

De vraag naar een sfeervolle buitenruimte blijft groeien. Consumenten willen een balkon of terras waar ze kunnen ontspannen en genieten van bloemen en groen. De Pelargonium past perfect binnen de vijf belangrijkste trends van 2025: 

Het nieuwe Naturgartencenter Kremer in Siegen is op 14 maart feestelijk geopend en in gebruik genomen. Tevens wordt dit jaar het 120-jarig jubileum gevierd van Kremer, ter gelegenheid hiervan worden 120 fascinerende tuin- en natuurverhalen gepresenteerd, die bezoekers kunnen ontdekken in de Kremer Naturgartencenters.

Zaterdag 15 maart was de feestelijke opening van de nieuwe aanwinst van tuincentrumketen bijStox: GroenRijk/bijStox in het Limburgse Berg en Terblijt. Felicitaties en veel succes gewenst aan de eigenaren Annette en Peter Stox en het team van medewerkers van bijStox.

Van 24 tot 26 juni 2025 presenteert spoga+gafa de nieuwste innovaties op het gebied van tuinmeubelen, accessoires, verlichting en zonwering. Dit jaar staat het thema Design Gardens centraal. spoga+gafa 2025 toont hoe de tuin van de toekomst eruit zal zien, met duurzame en esthetische oplossingen die inspelen op de veranderende behoeften van de tuinliefhebber. In het Trendrapport tuinmeubelen en -decoratie geeft de vakbeurs alvast enige richtlijnen.

In 2024 liet Bloemenbureau Holland uitgebreid onderzoek doen naar de houding en het koopgedrag van bloemen- en plantenkopers in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. In elk land namen ongeveer 2.000 kopers deel aan een online enquête. Daarnaast werden winkelinterviews afgenomen en vond er eyetracking-onderzoek plaats in verschillende winkelkanalen.

2024 was het warmste jaar (+1,5°C) sinds het begin van de klimaatregistratie. ‘We moeten allemaal onze inspanningen opvoeren om het klimaat te beschermen en ons aan te passen aan de klimaatverandering’, zegt Horst Fischer, directeur van de Internationale Tuinententoonstelling 2027 Metropole Ruhr (IGA).

Per 1 januari heeft het Duitse tuincentrum Gartenwelt Bocholt zich aangesloten bij GRS Retail. Met deze samenwerking kunnen de nieuwe eigenaren, Giovanni Rooks en Mark Starte, gebruikmaken van een uitgebreid dienstenpakket ter ondersteuning bij het verder ontwikkelen van hun tuincentrum.

De Week van de Groene Tuin wordt uitgebreid naar een volledige maand. April is de maand waarin veel mensen de tuin in gaan en staat voortaan in het teken van het vergroenen van tuinen, balkons en straten.

Laatste editie