Air So Pure zet in op een groene revolutie

ER5_1710

Air So Pure zet in op een groene revolutie

Air So Pure zet in op een groene revolutie die bijdraagt aan het welzijn van ons allemaal. Met een duidelijke visie om mensen in hun kracht te zetten en bewust te maken van het belang van gezondheid en welzijn.

Air So Pure kweekt en levert planten om het welzijn van mensen te bevorderen. Niet wat de consument vraagt, maar een oplossing bieden die zij nodig hebben. De nieuwe propositie gaat verder dan alleen de luchtzuiverende werking. Met Air So Pure planten is iedere consument in staat om een eigen ruimte te vergroenen en het welzijn daarmee te vergroten.

Air So Pure planten zijn mooie planten met een aantrekkelijke en positieve boodschap die in samenwerking met de ketenpartners hun weg vinden naar tevreden klanten en consumenten in Europa.

Air So Pure is in 2007 gestart, als plantenmerk en als gelijknamige telersvereniging met als doel de Europese consumenten te wijzen op de voordelen van de sterk luchtzuiverende planten van uitstekende kwaliteit en de
toegevoegde waarde hiervan.

Bij de start vormde de luchtzuiverende krachten de basis voor het Air So Pure assortiment en dit is nog altijd het geval. Uit diverse onderzoeken blijkt dat de planten naast de luchtzuiverende effecten nog veel meer voordelen bieden.

Tijdens de groei verbeteren Air So Pure planten ook de luchtvochtigheid op natuurlijke wijze en zorgen ze met hun bladeren voor een aangenamere akoestiek. Mensen voelen zich fijner in een ruimte met levende planten. Daardoor nemen de concentratie en creativiteit toe, terwijl spanning, gevoel van stress en daarmee ook het ziekteverzuim afnemen.

Sinds de start in 2007 zijn de telersvereniging en het assortiment op marktgerichte wijze uitgebreid. Onlangs is Concorde Plants uit Honselersdijk toegetreden als nieuw lid en heeft Forever Plants drie nieuwe producten succesvol laten testen en deze zijn 1 februari jongstleden aan het Air So Pure assortiment toegevoegd.
Air So Pure planten worden bij Fytagoras in Leiden wetenschappelijk getest op hun vermogen om schadelijke stoffen uit de lucht op te nemen. Hiervoor is ook de ASP-norm ontwikkeld. Daarmee bepalen de kwekers of het geteste product het Air So Pure merk mag dragen.

Inmiddels telt de telersvereniging 14 trotse leden en de collectie bestaat inmiddels uit 16 verschillende productgroepen met daarbinnen ruim 170 verschillende artikelen.

Air So Pure is een bekend merk met één duidelijk verhaal voor de consumenten. Met de nieuwe, eigentijdse uitstraling en de slogan; ‘creëer jouw eigen world of wellbeing met onze luchtzuiverende planten!’ worden de shoppers gestimuleerd om zelf met Air So Pure planten hun leef- werk- en relax omgeving te vergroenen voor meer welzijn.

Aankleding van de winkelpresentatie met tafelranden, informatiekaarten en borden boven de tafels versterkt het geheel.

De Air So Pure planten zijn allemaal voorzien van een etiket met Air So Pure-logo. De verkooppunten halen de hoogste omzet als de boodschap helder is. Dit betekent naast de aankleding ook enkel en alleen Air So Pure planten op de tafels, zodat de shoppers niet gaan twijfelen, maar kopen.

Ontdek de luchtzuiverende groenmakers van Air So Pure en creëer… A world of wellbeing!

Deel dit bericht

Meer berichten

Inspiratie voor een feestelijke thuisomgeving: daar draaien de tuincentra hun hand niet voor om gezien de vele uitbundige en uitgebreide kerstshows die in het hele land talloze bezoekers trekken. De crux is het krijgen van een goede balans tussen beleving en handel – iets wat de tuincentra steeds beter in de vingers lijken te hebben. De vele handel staat overzichtelijk opgesteld in stellingen en draadmanden; zo voor het pakken. Want die mooie sfeerpresentaties moeten vooral ook de koopknop triggeren. ‘Dit jaar nog meer handel ingekocht omdat we daarvan vorig jaar soms wat tekort kwamen’, zegt Mark Hendriksen van Intratuin Deventer. Wat we daar, en in de rest van het land, kunnen beleven laten we zien in deze kerstshow compilatie.

De kerstshowkoorts waart al enkele weken door tuincentrumland. Er wordt in het hele land – van noord naar zuid – koortsachtig gewerkt aan de opbouw van de kerstshows. Het belooft weer een heel spektakel te worden waar mensen ook dit jaar weer van heinde en verre naar toe zullen reizen. TuinZaken nam alvast een kijkje achter de schermen bij de kerstshows van Intratuin Duiven en bij Tuincentrum Leurs in Venlo.

De najaarseditie van de no nonsens groene vakbeurs gericht op de handel, Plantarium|Groen-Direkt, was succesvol blijkens de positieve handelsstemming en tevreden exposanten. De combinatie Plantarium|Groen-Direkt heeft, met de 230 stands, aantrekkingskracht op het groene vakpubliek – de beursvloer was beide dagen goed gevuld met bezoek.

Tuinbranche Nederland presenteerde eerder dit jaar al de drie tuintrends van 2025 waarbij klimaatbestendigheid de basis vormt. De trends Cosmic Future, Slow Life en Unique Utopia hebben een verschillende uitstraling. Ook kan een klimaatbestendige tuin anno 2025 zowel een wilde uitstraling als een strak ontwerp hebben. Nieuwe sfeerbeelden tonen hoe tuinplanten, struiken en bomen daarbij sfeerbepalend zijn.

De 25 finalisten voor de Glazen Tulp Awards 2024-2025 zijn bekend. Kwekers kweken met passie en zetten dit product vervolgens met zorg in de markt. Reden dat kwekers noviteiten en concepten graag onder de aandacht brengen.

Webshop Topbloemen.nl, onderdeel van Topgeschenken.nl, gaf in juni aan de vaste samenwerking met 83 lokale bloemisten uiterlijk per 30 juni 2025 te ontbinden om voortaan de logistiek vanuit eigen regionale distributiecentra te regelen.

Megan James (28) is de nieuwe medewerker van Tuinbranche Nederland op het thema duurzaamheid. ‘Ik kom uit de regio Utrecht en woon samen met mijn vriend Olivier en teckel Gina. In mijn vrije tijd ben ik graag actief door te wandelen in de natuur, te sporten en te repeteren met mijn theatergroep.’

Gerecycled afval als basis voor meer natuur in de stad klinkt u­topischer dan het in werkelijkheid is. The Urban Jungle Project ontwikkelde in samenwerking met de 3D print experts van 10XL constructies uit 100% gerecycled consumentenafval voor de toepassing van bomen, struiken en vaste planten op daken, straten en pleinen.

Dit jaar start Smiemans Projecten met de bouw van een ambitieus project voor de grootste botanische tuin in Zweden, Botaniska trädgård in Göteborg dat jaarlijks door 600.000 bezoekers wordt bezocht, het terrein is in totaal 75 hectare groot.

Laatste editie