Speciaal voorde jonge generatie

happydendron_r_verfraait_elk_terras.

Speciaal voorde jonge generatie

Inkarho brengt een modern concept op de markt dat zich specifiek richt op een jonger publiek: Happydendron. Doel is het wat stoffige imago van de Rhododendron te doorbreken.

Op beurzen, in de media en op het verkooppunt in het tuincentrum springt het promotiemateriaal direct in het oog. De pot en het etiket zijn uitgevoerd in een krachtige paarse kleur met een opvallend logo, terwijl de moderne sfeerbeelden de Happydendron in gebruik laten zien. Of ’t wordt toegepast als solitaire plant in een pot, in een perk of als bijzondere haagplant – de kleurrijke blikvanger maakt tuiniers gelukkig.

De productnaam heeft een hoge herkenningswaarde en benadrukt vooral de positieve eigenschappen van de plant. De boodschap is duidelijk: een Rhododendron om happy van te worden.

Die happiness komt onder andere door de gemakkelijke verzorging en de bijzondere bloemkleur. Het weelderige groene blad zorgt het hele jaar door voor structuur in de tuin. Van mei tot juni onderscheidt de plant zich vooral door de driekleurige bloemen – een zeldzaamheid bij Rhododendron. De buitenste bloemblaadjes hebben een dieppaarse tint, die overgaat in een witte kern en eindigt in een opvallend geel oog.

De Happydendron is geënt op een sterke en gezonde onderstam. Hierdoor kan de Rhododendron, mits voorzien van voldoende humus, op verschillende bodemsoorten groeien, zelfs in tuingronden met een hogere pH-waarde of substraten met een gereduceerd turfgehalte.

Deel dit bericht

Meer berichten

Tijdens de jaarlijkse DCM Premium Dealerdag, gehouden op 9 september in het Nationaal Park De Hoge Veluwe, is Tuincentrum Ottema uit Marum onderscheiden met de titel DCM’er van het Jaar 2025. Eigenaren Luit en Aletta Ottema namen de eervolle onderscheiding en een feestelijke geldcheque in ontvangst.

Trendwatcher Aafje Nijman bezocht in september Maison & Objet (M&O) en Paris Design Week. Haar conclusie voor tuincentra: twee duidelijke hoofdbewegingen domineren de noviteiten: Nostalgie en vrolijkheid. Bovendien is kleur terug en verliest beige terrein. ‘Welcome Home’, het overkoepelende thema van de beurs, vormt de emotionele kapstok: een veilige, warme plek waar je je gezien voelt en kunt ontspannen.

Bij Intratuin Arnhem Presikhaaf werkten werkbegeleiders en medewerkers samen met theatermaker Merel Rutgers en team Ruimtekoers aan theatervoor stellingen en theatertrainingen. In een veilige setting onderzochten zij hoe cultuur maken en beleven kan bijdragen aan persoonlijke groei en inclusieve arbeids ontwikkeling.

Terwijl de eerste kerstdecoraties op de winkelvloer verschijnen, is het achter de schermen tijd om vooruit te kijken. Augustus en september zijn dé maanden om de basis te leggen voor een sterk voorjaar. Niet terugblikken, maar vooruitplannen.

Tuincentrum Intratuin Ostmann in Emden (DE) heeft op donderdag 21 augustus, na flinke vertraging bij de bouw, op feestelijke wijze de deuren geopend an de Württemberger Straße 12. Tijdens de openingsdagen van 21 t/m 31 augustus profiteerden klanten van diverse aanbiedingen en activiteiten. Emden is de zevende vestiging van familiebedrijf Ostmann, geleid door Rainer en Elvira Ostmann.

De vraag naar een sfeervolle buitenruimte blijft groeien. Consumenten willen een balkon of terras waar ze kunnen ontspannen en genieten van bloemen en groen. De Pelargonium past perfect binnen de vijf belangrijkste trends van 2025: 

Het nieuwe Naturgartencenter Kremer in Siegen is op 14 maart feestelijk geopend en in gebruik genomen. Tevens wordt dit jaar het 120-jarig jubileum gevierd van Kremer, ter gelegenheid hiervan worden 120 fascinerende tuin- en natuurverhalen gepresenteerd, die bezoekers kunnen ontdekken in de Kremer Naturgartencenters.

Laatste editie