Speciaal voorde jonge generatie

happydendron_r_verfraait_elk_terras.

Speciaal voorde jonge generatie

Inkarho brengt een modern concept op de markt dat zich specifiek richt op een jonger publiek: Happydendron. Doel is het wat stoffige imago van de Rhododendron te doorbreken.

Op beurzen, in de media en op het verkooppunt in het tuincentrum springt het promotiemateriaal direct in het oog. De pot en het etiket zijn uitgevoerd in een krachtige paarse kleur met een opvallend logo, terwijl de moderne sfeerbeelden de Happydendron in gebruik laten zien. Of ’t wordt toegepast als solitaire plant in een pot, in een perk of als bijzondere haagplant – de kleurrijke blikvanger maakt tuiniers gelukkig.

De productnaam heeft een hoge herkenningswaarde en benadrukt vooral de positieve eigenschappen van de plant. De boodschap is duidelijk: een Rhododendron om happy van te worden.

Die happiness komt onder andere door de gemakkelijke verzorging en de bijzondere bloemkleur. Het weelderige groene blad zorgt het hele jaar door voor structuur in de tuin. Van mei tot juni onderscheidt de plant zich vooral door de driekleurige bloemen – een zeldzaamheid bij Rhododendron. De buitenste bloemblaadjes hebben een dieppaarse tint, die overgaat in een witte kern en eindigt in een opvallend geel oog.

De Happydendron is geënt op een sterke en gezonde onderstam. Hierdoor kan de Rhododendron, mits voorzien van voldoende humus, op verschillende bodemsoorten groeien, zelfs in tuingronden met een hogere pH-waarde of substraten met een gereduceerd turfgehalte.

Deel dit bericht

Meer berichten

De vraag naar een sfeervolle buitenruimte blijft groeien. Consumenten willen een balkon of terras waar ze kunnen ontspannen en genieten van bloemen en groen. De Pelargonium past perfect binnen de vijf belangrijkste trends van 2025: 

Het nieuwe Naturgartencenter Kremer in Siegen is op 14 maart feestelijk geopend en in gebruik genomen. Tevens wordt dit jaar het 120-jarig jubileum gevierd van Kremer, ter gelegenheid hiervan worden 120 fascinerende tuin- en natuurverhalen gepresenteerd, die bezoekers kunnen ontdekken in de Kremer Naturgartencenters.

Zaterdag 15 maart was de feestelijke opening van de nieuwe aanwinst van tuincentrumketen bijStox: GroenRijk/bijStox in het Limburgse Berg en Terblijt. Felicitaties en veel succes gewenst aan de eigenaren Annette en Peter Stox en het team van medewerkers van bijStox.

Van 24 tot 26 juni 2025 presenteert spoga+gafa de nieuwste innovaties op het gebied van tuinmeubelen, accessoires, verlichting en zonwering. Dit jaar staat het thema Design Gardens centraal. spoga+gafa 2025 toont hoe de tuin van de toekomst eruit zal zien, met duurzame en esthetische oplossingen die inspelen op de veranderende behoeften van de tuinliefhebber. In het Trendrapport tuinmeubelen en -decoratie geeft de vakbeurs alvast enige richtlijnen.

In 2024 liet Bloemenbureau Holland uitgebreid onderzoek doen naar de houding en het koopgedrag van bloemen- en plantenkopers in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. In elk land namen ongeveer 2.000 kopers deel aan een online enquête. Daarnaast werden winkelinterviews afgenomen en vond er eyetracking-onderzoek plaats in verschillende winkelkanalen.

2024 was het warmste jaar (+1,5°C) sinds het begin van de klimaatregistratie. ‘We moeten allemaal onze inspanningen opvoeren om het klimaat te beschermen en ons aan te passen aan de klimaatverandering’, zegt Horst Fischer, directeur van de Internationale Tuinententoonstelling 2027 Metropole Ruhr (IGA).

Per 1 januari heeft het Duitse tuincentrum Gartenwelt Bocholt zich aangesloten bij GRS Retail. Met deze samenwerking kunnen de nieuwe eigenaren, Giovanni Rooks en Mark Starte, gebruikmaken van een uitgebreid dienstenpakket ter ondersteuning bij het verder ontwikkelen van hun tuincentrum.

De Week van de Groene Tuin wordt uitgebreid naar een volledige maand. April is de maand waarin veel mensen de tuin in gaan en staat voortaan in het teken van het vergroenen van tuinen, balkons en straten.

Laatste editie