Het vergroenen van steden en dorpen via het zogenoemde NK tegelwippen, blijkt een daverend succes. De mijlpaal van 10 miljoen gewipte tegels is bereikt!
Op 26 juni is de stand van gewipte tegels in 2024 al flink richting de 1,5 miljoen namelijk 1.369.971 gewipte tegels. Maar de totaalstand van gewipte tegels in alle jaren (sinds 2020) is helemaal indrukwekkend: dat heeft de 10 miljoen al ruim gepasseerd en staat op maar liefst 10.293.367, dat komt neer op een oppervlakte van ruim 182 voetbalvelden. Op al de vrijgekomen plekken worden tuinplanten gezet en dat is ook precies het doel van de campagne Van Grauw naar Groen van Bloemenbureau Holland en de promotiegroep Outdoor van Royal FloraHolland. Remco Moen Marcar, mede-initiatiefnemer van het NK Tegelwippen: ‘Het NK Tegelwippen is een ludieke wedstrijd met een knipoog waarin we mensen serieus uitdagen om aan de slag te gaan met vergroening van tuinen, straten en pleinen. Door tegels te verruilen voor planten, verkoel je je tuin, houdt de grond meer water vast, help je bijen en vlinders én word je zelf een stuk vrolijker. Van grauw naar groen is hard nodig.’