Noviteiten en toegevoegde waarde

Van Schie-Mike van Schie met hortensia in duurzame zeegras mand van Terima Kasih

Noviteiten en toegevoegde waarde

Het hortensiaseizoen bij Sjaak van Schie is weer van start gegaan en wel in een nieuw jasje, na restyle van de huisstijl van het eigen merk Hy-pe. Voortbordurend hierop heeft de kwekerij een aantal mooie nieuwe soorten met unieke bloemkleuren toegevoegd aan het assortiment. Hi Road is een donkerrode hortensia, Hi Valley is crèmewit met groen en kleurt langzaam door naar lichtroze.

Vanaf dit nieuwe seizoen bestaat Hy-pe uit twee productlijnen: Hy-pe Unique en Hy-pe Original, vertelt Mike van Schie, verkoopleider Bloeiend. ‘In het Hy-pe Unique assortiment vinden klanten onze hortensia’s met de ‘wow factor’. In het Hy-pe Original assortiment vinden klanten met name rassen van HiBreeding, op kleur. In samenwerking met The Mastergrowers richt HiBreeding zich op de ontwikkeling van nieuwe Hydrangea rassen. Daarbij is stevigheid één van de USP’s waarop we met HiBreeding focussen.’

De markt vraagt steeds vaker om concepten met toegevoegde waarde. Bovendien zijn kamerplanten populairder dan ooit. De kwekerij speelt hierop in met een nieuwe productlijn met toegevoegde waarde in de categorie kamerhortensia, onder de noemer ‘Hy-pe Creations’. Hierin worden diverse kamerhortensia’s zoals ‘Double Dutch’ en ‘Avantgarde’ aangeboden in een zeegras mand. Tevens zijn voor de kamerhortensia juten manden ingekocht. Beide manden zijn van het duurzame merk Terima Kasih. Aandacht voor duurzaamheid past bij de ‘core values’ van Sjaak van Schie.

Deel dit bericht

Meer berichten

IPM Essen heeft een nieuw forum gepland in het jonge planten­gebied in hal 2: van 28 tot en met 31 januari 2025 kunnen veredelaars en kwekers van jonge planten op Messe Essen informatie uitwisselen over de toekomstige thema’s van deze belangrijke interface in de tuinbouw. ​​‘Op IPM Essen willen we een ontmoetingsplaats bieden in het centrum van het jonge plantengebied waar actuele onderwerpen en oplossingen kunnen worden besproken met experts en producenten, evenals kennis en knowhow kunnen worden doorgegeven’, legt IPM-projectmanager Andrea Hölker uit.

Vanaf heden is er per kwartaal een specifiek prijsindexcijfer voor de groenbranche beschikbaar op de website van CBS. Dit prijsindexcijfer ‘landschapsverzorging’ biedt groenondernemers de mogelijkheid om een betrouwbare en sectorspecifieke referentie te gebruiken voor hun prijsindexering. Hiermee wordt een belangrijke stap gezet in het verbeteren van de transparantie en eenduidigheid binnen de sector.

Pets Place opent deze zomer een flagshipstore (2.100 m²) in The Wall, het rode winkelcentrum langs de A2 ter hoogte van Utrecht. Het nieuwe filiaal komt in het voormalige pand van BCC.

‘Intratuin is bezig om in alle winkels de Samen Groen Bezig route uit te rollen. Voor de opening van IT in Hulst in maart zijn een aantal borden opgehangen met informatie over duurzaam tuinieren maar al snel werd duidelijk dat meer uitingen nodig waren omdat er heel veel relevante onder­werpen zijn.

Van 3 tot 11 augustus was het Singapore Garden Festival 2024. Een groots event met diverse competities op het gebied van tuinontwerp en bloemsierkunst.

Nadat het herfstblad gevallen is komt er letterlijk een eind aan een kleurrijk seizoen: tuin, balkon en of terras zien grauw en grijs. Met groenblijvers geef je de tuin een permanent groene uitstraling, ook in herfst en winter. Evergreens kun je uiteraard ook in potten planten.

Magical Hydrangea, bekend om haar sterke en van kleur veranderende hortensia’s voor zowel tuin als kamer, heeft bij de ontwikkeling van nieuwe merchandise lijn een unieke print ontworpen. Met de zogenaamde cyanotype techniek; een uniek fotografisch proces en toegepast met echte Magical blad- en bloemonderdelen. De primeur van de nieuwe Magical merchandise lijn wordt tijdens de najaarsbeurs van Plantarium|Groen Direkt in Boskoop gepresenteerd – stand nr. J1.126.

Laatste editie