Nieuwe uitstraling voor exclusieve orchideeën

Ontwerp zonder titel - 1

Nieuwe uitstraling voor exclusieve orchideeën

Familiebedrijf Bos. presenteert een nieuwe uitstraling voor haar bijzondere assortiment exclusieve orchideeën: Dendrobium nobile, Cymbidium, Cambria ‘Barrocco’ en Paphiopedilum.

Speciale orchideeën die in twee merken op de markt worden gezet: Exclusiva Orchidea met de állerbeste premium kwaliteit, en de Orchid Collection met de standaard A1 kwaliteit.

Uit onderzoek blijkt dat de meerderheid van de consumenten niet weet dat de exclusieve orchideeënsoorten überhaupt orchideeën zijn. De naam Exclusiva Orchidea benadrukt dat het om ‘exclusieve’ orchideeën gaat.

Hierbij wordt in het assortiment voor beide merken gelet op gewenste specificaties, zoals taksortering, plantlengte, aantal trossen/
bloemen per tak en rijpheid.

Na meerdere testen is per product een stevige papieren potcover ontwikkeld, die zowel voldoende beschermt, als sierwaarde toevoegt. De potcover voldoet aan het FSC-keurmerk en is recyclebaar. De orchideeën uit het Bos. assortiment komen veel beter tot hun recht in deze nieuwe verpakking. De verwachting is dan ook dat de presentatie in de potcover zorgt voor een hogere verkoopsnelheid op de winkelvloer.

Tevens wil Bos. meer waarde toevoegen aan haar planten. Zo zijn er compleet nieuwe keramieklijnen ontwikkeld, afgestemd op de exclusieve orchidee, op de diverse seizoenen en de hedendaagse trends.

Bos. gaat regelmatig met haar klanten in gesprek over speciale concepten aangepast aan de ruimte in de winkel, inclusief POS materiaal.

Deel dit bericht

Meer berichten

IPM Essen heeft een nieuw forum gepland in het jonge planten­gebied in hal 2: van 28 tot en met 31 januari 2025 kunnen veredelaars en kwekers van jonge planten op Messe Essen informatie uitwisselen over de toekomstige thema’s van deze belangrijke interface in de tuinbouw. ​​‘Op IPM Essen willen we een ontmoetingsplaats bieden in het centrum van het jonge plantengebied waar actuele onderwerpen en oplossingen kunnen worden besproken met experts en producenten, evenals kennis en knowhow kunnen worden doorgegeven’, legt IPM-projectmanager Andrea Hölker uit.

Vanaf heden is er per kwartaal een specifiek prijsindexcijfer voor de groenbranche beschikbaar op de website van CBS. Dit prijsindexcijfer ‘landschapsverzorging’ biedt groenondernemers de mogelijkheid om een betrouwbare en sectorspecifieke referentie te gebruiken voor hun prijsindexering. Hiermee wordt een belangrijke stap gezet in het verbeteren van de transparantie en eenduidigheid binnen de sector.

Pets Place opent deze zomer een flagshipstore (2.100 m²) in The Wall, het rode winkelcentrum langs de A2 ter hoogte van Utrecht. Het nieuwe filiaal komt in het voormalige pand van BCC.

‘Intratuin is bezig om in alle winkels de Samen Groen Bezig route uit te rollen. Voor de opening van IT in Hulst in maart zijn een aantal borden opgehangen met informatie over duurzaam tuinieren maar al snel werd duidelijk dat meer uitingen nodig waren omdat er heel veel relevante onder­werpen zijn.

Van 3 tot 11 augustus was het Singapore Garden Festival 2024. Een groots event met diverse competities op het gebied van tuinontwerp en bloemsierkunst.

Nadat het herfstblad gevallen is komt er letterlijk een eind aan een kleurrijk seizoen: tuin, balkon en of terras zien grauw en grijs. Met groenblijvers geef je de tuin een permanent groene uitstraling, ook in herfst en winter. Evergreens kun je uiteraard ook in potten planten.

Magical Hydrangea, bekend om haar sterke en van kleur veranderende hortensia’s voor zowel tuin als kamer, heeft bij de ontwikkeling van nieuwe merchandise lijn een unieke print ontworpen. Met de zogenaamde cyanotype techniek; een uniek fotografisch proces en toegepast met echte Magical blad- en bloemonderdelen. De primeur van de nieuwe Magical merchandise lijn wordt tijdens de najaarsbeurs van Plantarium|Groen Direkt in Boskoop gepresenteerd – stand nr. J1.126.

Laatste editie