Nieuwe uitstraling siergrassenlijn

allure grassen easy grasses hoes persbericht retail

Nieuwe uitstraling siergrassenlijn

Allure Tuinplanten breidt het assortiment Easy Grasses uit met een kleinere versie (P13) waarmee ze ook de grotere groene retailers en supermarkten kunnen bedienen.

‘Steeds vaker wordt gevraagd of het mogelijk is om een lager prijspunt te bedienen en het product beschikbaar te maken voor een breder publiek,’ zegt eigenaar Annemarie Lips van Allure Tuinplanten. ‘Daarom zijn we recent gestart met het produceren van een goedgevulde P13 – en daarbij hoort ook een nieuwe uitstraling.’

Er is gekozen voor een kleurrijke hoes, waarbij de naam Easy Grasses opvalt op de vaak drukke winkelvloer. Lips: ‘Gemak staat hoog in het vaandel en dit wordt extra benadrukt door de meertalige uitleg met verzorgingsiconen op de achterkant van de hoes.’

De siergrassen worden aangeboden in een mixtray met diverse soorten Carex en Festuca. Dankzij de hoezen kunnen consumenten het product gemakkelijk hanteren en daarnaast zorgt het voor een nette winkelpresentatie. Tevens kan er gekozen worden voor een minimalistische verpakking met slechts een steeketiket. Lips gaat er echter van uit dat klanten de vrolijke hoes gaan omarmen voor de presentatie van het product op de winkelvloer.

‘We denken graag mee met onze klanten en blijven door ontwikkelen. Zo experimenteren we met andere soorten en vormen, bijvoorbeeld gekrulde varianten. Zo blijven we meebewegen met de vraag van zowel de klant als de consument.’ Easy Grasses zijn vanaf nu jaarrond beschikbaar.

Deel dit bericht

Meer berichten

Online bloemenverzender Topbloemen.nl stopt het netwerk van lokale bloemisten voor de distributie van online bestelde boeketten. De vaste samenwerking met 83 lokale bloemisten in Nederland wordt ontbonden, officieel per 1 juli 2025. Een brief met die mededeling is volgens de NOS bij de aangesloten bloemisten bezorgd.

De deelnemende bedrijven pakten flink uit met gastvrije ontvangsten en mooie productpresentaties van onder andere intrigerende nieuwigheden op het gebied van pot- en perkplanten, volle parkeerplaatsen en dientengevolge stijgende bezoekerscijfers: het vier dagen durende event FlowerTrials 2024, 11-14 juni, was wederom succesvol.

Maar liefst 86% van de Nederlanders heeft op dit moment een huisdier of heeft er in het verleden een gehad blijkt uit het jaarlijkse huisdierenonderzoek van NVG en Dibevo. Van katten tot aan vijvervissen is gezelligheid de belangrijkste motivatie om een huisdier te nemen, gevolgd door ‘onvoorwaardelijke vriendschap’. Ook vormen huisdieren een integraal onderdeel van het gezinsleven – waardoor ze zelfs de vakantieplannen beïnvloeden.  Het huisdierbezit in Nederland is het afgelopen jaar ongeveer gelijk gebleven: in bijna de helft van alle huishoudens lopen, vliegen of zwemmen één of meer dieren. Ook ‘interessante of mooie dieren’ en ‘fijn om voor een dier te zorgen’ worden aangevoerd als redenen om een huisdier te nemen. Bij honden staat ‘meer bewegen en actief bezigzijn’ hoog genoteerd (55%). 

Floramedia bestaat 100 jaar. Dit feestelijke feit werd nog eens kracht bijgezet door de verlening van het predicaat ‘Koninklijk’ door Koning Willem-Alexander. Zonder meer een erkenning van Floramedia’s uitzonderlijke bijdrage aan de sector gedurende een eeuw. De officiële uitreiking vond plaats op 5 juni door burgemeester Jan Hamming.

Vanaf 1 maart 2024 is Intratuin Etten-Leur up & running. Eigenaar Freek Schalk van voorheen Life & Garden Etten-Leur, is enthousiast: ‘Het voelt alsof we een stoptrein zijn geweest die ineens bij een intercity moet aanhaken.’

GRS Retail en inkooporganisatie Prickels slaan de handen ineen om tuincentra in Nederland en België nog beter te bedienen. De gedeelde visie om tuincentra-eigenaren in hun vrije ondernemerschap te ondersteunen, gecombineerd met het streven om maximale waarde te bieden tegen minimale kosten, maakt de samenwerking een logische stap. Op 1 juli 2024 zal GRS Retail […]

Laatste editie